ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
TEWAS1-2 KEPADA ARAB SAUDI DIKIRA KEMENANGAN KEPADA MALAYSIA | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Wednesday 18 November 2015

TEWAS1-2 KEPADA ARAB SAUDI DIKIRA KEMENANGAN KEPADA MALAYSIA


Tumpas dengan jaringan yang kecil dikira sebagai sau kemenangan buat pasukan bolasepak Malaysia yang mengharungi kekalahan berterusan dalam kempen kelayakan Piala Dunia di Shah Alam malam semalam.

Keseronokan bermain mercun peminat bolasepak Malaysia menyaksikan perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2018/Asia2019 antara Malaysia menentang UAE hanyalah disaksikan oleh kerusi-kerusi stadium tanpa kehadiran penonton.

Bukan niat merendahkan pasukan Malaysia namun perubahan besar perlu dilakukan untuk memastikan menanggung kekalahan dianggap satu kemenangan.

Seringkali kita dimomokkan dengan ungkapan kita harus mengukur baju di badan sendiri,menentang pasukan yang dianggap lebih tinggi rangking seperti seperti UAE,kita mesti realistik.

Selepas dibolosi dengan 6 gol ketika berhadapan dengan negara yang dilanda perang seperti Palestine,ramai peminat bolasepak di Malaysia seakan sudah hilang keyakinan terhadap pencapaian Harimau Malaya.

Peminat sering membandingkan bagaimana kentalnya pasukan bolasepak negara yang begitu gah di Asia Tenggara dan Asia suatu ketika dahulu kini menjadi ratahan berguni-guni gol yang dilepaskan.

Oleh itu wajarkah peminat bolasepak di Malaysia menganggap kekalahan 1-2 kepada UAE adalah suatu kemenangan.Hanya di Malaysia,walaupun tewas ia dikira satu kemenangan apatah lagi alasannya kita perlu realistik...


1 comment:

  1. Kalau dah memang dasar MUKA kalah....Buat cara kalah....Orang datang tempat sendiri boleh kalah.... Binawe punya pasukan....Pasukan kelas longkang....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...