ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
TIADA LIPUTAN MEDIA,PAU 2015 HANYA KARNIVAL SELFIE UMNO | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Wednesday 25 November 2015

TIADA LIPUTAN MEDIA,PAU 2015 HANYA KARNIVAL SELFIE UMNO


UMNO semakin hari semakin pelik dan menghairankan dan kadangkala menjengkelkan.Pada ketika melaungkan ketelusan,intergriti dan kebebasan media,namun mengambil tindakan sebaliknya dengan berkemungkinan tidak membenarkan media membuat liputan sewaktu semua perwakilan UMNO sedang bersidang di Perhimpunan Agong UMNO 2016 di PWTC.

Teringat pula pepatah dan cerita orang tua-tua dahulu seperti anjing dan bayang-bayang.Kisah ketamakan anjing yang akhirnya kehilangan tulang dalam gigitan hanya kerana bayang-bayangnya di permukaan air.

Pemimpin UMNO jangan lagi melaungkan kata-kata parti ini parti keramat kerana yang keramat hanya pemimpin yang menganggap UMNO sebagai parti yang eksklusif dan bukan inklusif.Keramat bagi mereka hanyalah kepada mereka yang berada di puncak kuasa. 

Petugas media kini seolah olah  dianggap seperti entiti yang menyeramkan oleh UMNO,bergentayangan di PWTC membawa cerita palsu dan menakutkan.

Apatah lagi mereka yang berada di media sosial dan bukan arus perdana kini dianggap pembawa bencana kepada UMNO.Peranan dan sumbangan para facebooker ,twiterian,bloggers bakal dibangkulsampahkan dalam lipatan sejarah UMNO yang gilang gemilang.

Takkala penggiat media sosial bersengkang mata mempertahankan UMNO,membersihkan najis pemimpin UMNO yang berselerakan dimana-mana,menahan nafas bau pekung kebobrokan peribadi dan salahguna kuasa segelintir pemimpin UMNO hanya kerana sayangkan parti keramat ini kononnya.

UMNO kini rela berundur menapak selangkah kebelakang dengan menidakkan kehadiran petugas media membuat liputan di PAU 2015 dengan harapan melompat dua tapak  kehadapan tanpa berita palsu yang disampaikan oleh petugas media.

Tiada apa lagi yang akan dilaporkan di dada akhbar online melainkan media konvensional yang halus ditapis melalui sidang media yang skripnya sudah ditulis sebelumnya oleh SUA Pak Menteri.

Melainkan akan penuh warna-warni selfie Puteri UMNO dengan bangga gediknya berposing bersama Pak Menteri atau Riverside PWTC menjadi lokasi wefie Pemuda UMNO dan mungkin  cerita betapa banyaknya tudung Ariani PWTC dapat diborong oleh Wanita UMNO.

Cuma nanti bila selesai sahaja PAU  2015,janganlah bertanya kenapa tiada sesiapa ingin merpertahankan mereka di media sosial yang teeruk dibalun  pembangkang siang malam.

Penggiat media sosial juga punya hati dan perasaan dan lebih menyedihkan kebanyakannya adalah ahli UMNO yang berkorban masa tanpa limpahan wang ringgit seperti mana dinikmati pemimpin UMNO.

Selamat berselfie dan berwefie kepada semua perwakilan UMNO di PAU 2015 kerana anda sebuah parti yang amat kukuh dan kuat dalam  mengharungi PRU ke 14...Bravo......









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...