ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BEKAS PRESIDEN MCA SAHKAN TERIMA BIAYA KEMPEN POLITIK PRU 13 ..MASAKAN PEMIMPIN UMNO TAK TAHU..? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Sunday 1 November 2015

BEKAS PRESIDEN MCA SAHKAN TERIMA BIAYA KEMPEN POLITIK PRU 13 ..MASAKAN PEMIMPIN UMNO TAK TAHU..?


Mantan Presiden MCA Tan Sri Dr Chua Soi Lek mengakui beliau adalah orang pertama yang berterima kasih kepada Perdana Menteri yang berjanji dan menunaikan janji membiayai kempen parti Barisan Nasional pada PRU 13.

Beliau sebagai dipetik berkata telah berkecimpung selama 20 tahun dalam politik dan terlibat dalam 5 Pilihanraya Umum tidak pernah menerima apa-apa biaya kempen politik sebelum ini.

Namun Dato'Seri Najib selaku Pengerusi Barisan Nasional telah berjanji dan mengotakan janjinya membantu kempen politik Pilihanraya Umum yang ke 13.sila klik

UMNO sebagai parti dominan dalam Barisan Nasional pastinya mempunyai lebih priority tetapi malangnya sikap sesetengah pemimpin UMNO yang turut mempertikaikan dana politik sangat mengeciwakan.

Apatah lagi bagi negeri negeri yang BN menjadi pembangkang seperti pada PRU 13 antaranya Selangor,Kedah dan Kelantan. Bagaimanakah cara untuk menggerakkan sebarang jentera parti tanpa apa-apa bantuan dari Presiden UMNO mahupun Pengerusi Barisan Nasional.

Selaku mereka yang terlibat dengan politik sewajarnya mereka mengetahui bahawa dana politik amat diperlukan untuk menggerakkan jentera pilihanraya tetapi bukan maksud membeli undi.

Ketua-Ketua Bahagian  UMNO misalnya tidak akan bertanya bagaimana Presiden parti mendapatkan dana bagi menggerakkan jentera  parti.


Jika ada yang memegang jawatan yang tinggi dalam parti seperti Timbalan Presiden UMNO tidak tahu keperluan dana politik sedangkan selalunya beliau akan bertanggungjawab sebagai Pengarah Pilihanraya BN bagi PRU atau PRK adalah satu pembohongan.

SPRM telah mengesahkan bahawa dana RM 2.6 b tersebut bukanlah datangnya dari 1MDB.Selagi mana ianya bukan datang dari 1MDB ianya bukan satu kesalahan memandangkan 1MDB menggunakan modal kerajaan  secara tidak langsung pembayar cukai di Malaysia.

Pun  begitu siasatan terhadap SRC International anak syarikat 1MDBB masih dijalankan.

Perlu juga diingatkan tidak ada larangan atau kesalahan dibawah undang-undang di Malaysia jika wang yang digunakan untuk kempen pilihanraya datangnya dari derma yang diberikan.

Nak masuk tandas pun kena pakai duit...apatah lagi parti politik yang ingin memerintah negara..pembangkang jangan hipokrit,cuba tanya Husam Musa adakah benar beliau meminta RM 100,000 wang parti untuk kuliah maghrib di Putrajaya?Apakah ianya dana  parti digunakan sebanyak itu tanpa apa-apa maksud?



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...