ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BAYI LAHIR BERKEPALA DUA | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 13 November 2015

BAYI LAHIR BERKEPALA DUA


DHAKA: Seorang bayi perempuan berkepala dua telah dilahirkan melalui pembedahan di sebuah hospital di Bangladesh pada Khamis, lapor pegawai perubatan tempatan.

Menurut bapa bayi tersebut, anaknya dilahirkan lewat malam Rabu dan kini dirawat kerana mengalami masalah pernafasan selepas keluar dari unit rawatan rapi di sebuah hospital terbesar di Dhaka.

"Saya terkejut melihat bayi saya. Mempunyai dua kepala yang sempurna. Makan dengan dua mulut dan bernafas dengan dua hidung," kata Jamal Mia, bapa kepada bayi tersebut.

"Namun, saya bersyukur kepada Allah kerana anak dan isteri berada dalam keadaan baik,” kata Mia kepada AFP.

Abu Kawsar, pemilik Hospital Standard Total Healthcare di mana bayi itu dilahirkan berkata ujian awal tidak menunjukkan bayi tersebut mempunyai dua kepala, hanya satu set organ-organ penting.

"Bayi itu dilahirkan dengan organ sempurna, kecuali dengan kepala dua,” kata Kawsar kepada AFP.

Beribu-ribu orang membanjiri hospital di Brahmanbaria, kira-kira 120 dari timur Dhaka, untuk melihat bayi tersebut.

Sebelum ini, seorang bayi berkepala dua turut dilaporkan dilahirkan di Bangladesh pada tahun 2008, namun telah meninggal dunia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...