ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
KELANTAN TAK SELAMAT DI BAWAH PAS- MAT SABU | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 10 November 2015

KELANTAN TAK SELAMAT DI BAWAH PAS- MAT SABU

Kebelakangan ini Kelantan menjadi tumpuan  Parti Amanah Negara (PAN) melebarkan sayapnya.Ini dibuktikan dengan kempen berterusan Amanah melalui Presidennnya Mat Sabu.


Mat Sabu mungkin merasakan Kelantan bakal menjadi tempat untuk AMANAH bertapak memandangkan keahlian paling banyak sewaktu pelancaran AMANAH di Shah Alam  adalah dari negeri Kelantan diikuti Johor dan Selangor.

Kesediaan AMANAH menggantikan PAS di Kelantan menurut Mat Sabu adalah untuk menyelamatkan Kerajaan Islam yang ditubuhkan oleh Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat.Beliau berkata demikian selepas berceramah di Padang Pasir Embun di Pasir Mas Kelantan semalam.

Nampaknya Mat Sabu merasakan Kelantan sudah tidak selamat dibawah Kerajaan PAS pimpinan Nik Amar .

Keyakinan tinggi Mat Sabu mungkin kerana PAS dilihat sudah hilang sentuhan semenjak ketiadaan Allahyarham Nik Aziz Nik Mat.Ini dapat dilihat dengan serangan berterusan Husam Kambing ADUN Salor yang merupakan ayam laga AMANAH bagi melemahkan kerajaan PAS pimpinan Nk Amar.

DAP pastinya tersenyum melihat kesungguhan AMANAH untuk memecah dominasi PAS di Kelantan.Tugas DAP semakin diringankan kerana semuanya akan disandarkan di atas bahu AMANAH yang rela menjadi balaci yang setia hanya kerana kemaruk kuasa.

Tapi mampukan Mat Sabu selaku bekas Naib Presiden PAS sewaktu PRU 13 mendapat sokongan dan dokongan kuat dari jentera parti Pakatan Rakyat tetapi tewas di tangan Otman bin Abdul dengan majoriti 2,638 undi.

Apakah parti AMANAH yang hanya setahun jagung mampu menawan Kelantan tanpa sokongan jentera PAS yang lebih efisyen dan berpengalaman dalam pilihanraya?

Mat Sabu dan Mat Jenin tak banyak bezanya....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...