ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BATAL DEBAT HUSAM-MUSTAFA,HILANGLAH KISAH SPENDA STOPA DAN HUSAM KAMBING JAMNAPARI. | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 20 November 2015

BATAL DEBAT HUSAM-MUSTAFA,HILANGLAH KISAH SPENDA STOPA DAN HUSAM KAMBING JAMNAPARI.


Tindakan Setiausaha Agung PAS yang mengeluarkan arahan parti supaya debat yang dicadangkan diantara Husan Musa dengan Mustapha Ali dibatalkan menunjukkan PAS sepertinya ada sesuatu yang mahu sembunyikan.

Alasan yang dikeluarkan ialah tidak membenarkan perbincangan dan perdebatan di luar platfom parti.Bagi tujuan itu parti PAS telah menghantar surat jemputan kepada Husam  agar menjelaskan kepada Jawatankuasa Pusat parti Islam itu akan bermesyuarat pada 24 November ini bagi menjelaskan dakwaan beliau di hadapan Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Husam kini dianggap seperti jembalang oleh parti PAS.Satu entiti yang menakutkan tetapi tidak berada dalam kelompok syaf kepimpinan.

Seperti yang dinyatakan Husam dalam ceramahnya baru baru ini beliau adaah orang yang terbuang.Merujuk kepada segerombolan pemimpin PAS yang diklasifikasikan sebagai golongan profesional yang memudaratkan perjuangan parti dan Husam adalah salah seorang dari mereka.

Berbeza dengan gerombolan profesional yang tersingkir dalam pemilihan syaf kepimpinan PAS dalam Muktamar PAS yang ke 61,Husam memilih untuk kekal didalam PAS dan tidak menjadi mahu digolongkan dalam spesis amfibia seperti katak puru yang gemar melompat ke sana sini.

Kelantangan Husam akhir-akhir ini mengkritik Hadi Awang terutamanya membabitkan isu kerjasama dengan UMNO yang hanya berdasarkan maklumat yang diberikan oleh bell boy hotel dipandang sinis oleh golongan pro ulama.

Mustafa Ali diantara yang didakwa berada di hotel bersama beberapa pemimpin untuk merundingkan kerjasama dengan UMNO turut terkejut dengan pembatalan debat.Mungkin juga beliau pura-pura terkejut...?

Peliknya ,jika debat membabitkan pemimpin BN ,maka PAS siang malam subuh senja akan berkokok tak kira waktu mewajarkan debat diadakan agar ianya memberikan pencerahan dan intergriti kerajaan dalam sesuatu isu.

Jika ada diantara pemimpin kerajaan tidak mahu berdebat maka berbagai kata nista akan dilemparkan,bacul,penakut,pembohong atau apa sahaja istilah yang merujuk kepada meraka yang cuba menghindarkan debat yang dianggap budaya dan trend politik terkini.

Namun jika ada isu membabitkan pemimpin PAS seperti apa yang berlaku diantara Husam dan PAS,maka mereka akan mengambil pendekatan supaya debat  tidak harus diteruskan dengan jutaan alasan yang tercipta.

Mudahnya debat antara Husam-Mustafa jika diteruskan pastinya mengundang  banyak implikasi terutama nya kepincangan dan masing-masing saling cuba melondehkan seluar dalam sesama mereka walaupun ramai yang tau bagaimana besarnya seluar Stopa dalam dan bagaimana besarnya kambing Jamnapari Husam.

Sebagai ahli politik yang matang mungkin ada yang meramalkan kebarangkalian serangan peribadi sesama mereka namun debat memungkinkan apa yang mustahil bila maruah tercalar.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...