ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
RAFIZI KETUAI OPERASI MENCARI DAN MENYELAMAT TELOR TONY PUA YG HILANG | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 5 November 2015

RAFIZI KETUAI OPERASI MENCARI DAN MENYELAMAT TELOR TONY PUA YG HILANG


Niat Tony Pua hanyalah mencari publisiti sesuai dengan jawatan Setiausha Publisiti DAP.Isu debat #1MDB sentiasa mahu dipanjangkan sedangkan sebagai mereka yang sudah lama berada di Parlimen Malaysia menyedari peraturan Dewan Rakyat melalui PAC yang dibentuk.

Sebaik sahaja Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengeluarkan perintah bahawa Tony Puaka tidak boleh menyertai debat kerana beliau adalah anggota PAC dan bagi menjaga intergriti Dewan Rakyat serta prosiding,beliau sebaliknya digantikan oleh Rafizi seperti yang diumumkan oleh Anthony Loke selaku Ketua Whip DAP.

Pada 29 Oktober 2015 Tony Pua mencabar Arul Kanda berdebat secala live di televisyen dan Arul Kanda menyahut cabaran tersebut pada hari yang sama dengan mengenakan syarat supaya melepaskan jawatan beliau dalam PAC dahulu sebelum debat dijalanka bagi mengelak konflik kepentingan dan intergriti PAC.

Tony Pua rupanya kehilangan telor untuk melepaskan jawatan sebaliknya menggunakan PAC untuk berselindung.Arul Kanda bagaimanapun pada 31hb Oktober 2015 telah menarik balik syarat dan perdebatan tanpa sebarang syarat demi membuktikan kejantanan serta membersihkan nama beliau yang sering mendakwa Arul dengan pelbagai kenyataan yang tidak benar.

Kehilangan telor Tony Pua akhirnya menyaksikan DAP terpaksa melakukan operasi menyelamat dan mencari kembali telor Tony Pua dengan melantik Rafizi penggemar Sotong Goreng Tepung untuk satu lagi program realiti Gegar Sotong Goreng Tepong Vaganza.

Jika benar Tony Pua mempunyai telor mengapa beliau tidak meletakkan jawatan sebagai ahli PAC dan bolehlah tempat beliau dalam PAC digantikan oleh Rafizi.

Sebaliknya meminta Rafizi mengetuai operasi mencari dan menyelamat telornya yang hilang entah kemana...SAR telor Tony Pua...

Nasib baik Speaker Dewan Rakyat mengeluarkan arahan supaya debat tersebut tidak dijalankan demi menjaga kemuliaan Dewan Rakyat dan intergirti PAC.

Tony Pua memang tiada telor,cabaran debat dengan Arul dibuat hanyalah bersifat politik dan sebenarnya dia menyedari hakikat dan peraturan selaku anggota PAC beliau tidak boleh berdebat isu #1MDB apatah lagi Arul juga merupakan saksi prosiding.













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...