ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
PAS KELUAR PAKATAN DI P.PINANG,SELANGOR MENYUSUL..? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 19 November 2015

PAS KELUAR PAKATAN DI P.PINANG,SELANGOR MENYUSUL..?


Belang DAP kini sudah jelas kelihatan bilamana menolak untuk bekerjasama dengan PAS dalam Kerajaan Negeri P.Pinang.Jika dulu perbalahan diantara kedua-dua parti diantara DAP dan PAS melibatkan cakaran gurauan yang hanya untuk menaikkan nafsu tapi kini tidak lagi.


DAP benar-benar sudah mengeluarkan kuku sesuai dengan jolokan negeri P.Pinang sebagai Harimau Kumbang.Tindakan DAP yang memecat 300 anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) daripada PAS P.Pinang umpama cakaran harimau yang mencederakan PAS.

Lantaran daripada tindakan DAP yang tidak mahu lagi bersekedudukan dan meneruskan hubungan songsang bersama,PAS hari ini mengistiharkan parti mereka sebagai pembangkang di P.Pinang.

Lebih memedihkan luka yang ditanggung PAS bagai disiram air garam dengan menggantikan mereka yang dipecat dengan ahli dari parti AMANAH.

Tindakan PAS yang mengistiharkan menjadi pembangkang di P.Pinang sebenarnya hanyalah suatu tindakan defensif kerana ianya tidak memberikan kesan kepada DAP secara keseluruhannya.

Adalah lebih bijak bagi PAS turut menamatkan kerjasama dengan kerajaan Selangor bagi melenyapkan ego DAP yang semakin kerap membuli PAS.Serangan berterusan dari pemimpin DAP dan sekutu mereka AMANAH akan melemahkan moral PAS.

Jikam PAS menamatkan kerjasama dengan kerajaan Negeri Selangor,15 kerusi ADUN PAS adalah jumlah yang sudah cukup membuatkan telor-telor pemimpin DAP panas di dalam kerandut Pakatan Harapan.

PAS juga perlu melihat samada 15 ADUN mereka di Negeri Selangor merupakan mereka yang setia dan istiqamah kepada perjuangan PAS dengan mengikut arahan parti atau musang berbulu ayam dengan simpati kepada perjuangan AMANAH.

Tapi mungkin juga PAS gentar kepada dua ADUN yang digelar barua dan kerjasama dengan UMNO bagi membentuk kerajaan campuran di Selangor sukar diterima ahli parti diperingkat akar umbi.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...