ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
KHALID G BAKAL PENCEN AWAL AZMIN TAK LAYAN AMANAH | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 12 November 2015

KHALID G BAKAL PENCEN AWAL AZMIN TAK LAYAN AMANAH


Menyedari jangkahayat beliau sebagai Ahli Parlimen Shah Alam semakin kabur,Khalid G dalam keterpaksaan cuba mengatur pertemuan dengan Azmin Ali MB Selangor.Niatnya mudah dibaca hanyalah untuk memujuk Azmin agar AMANAH dan Kerajaan Selangor mempunyai perjanjian persefahaman khusus menentukan calon-calob PRU 14 termasuk diri Khalid G.

Namun MB Selangor mempunyai alasan yang kukuh untuk tidak berbincang secara lebih mendalam hari ini sekadar melepaskan kentut ditangga.Sekadar kunjungan hormat beberapa pemimpin AMANAH seperti Setiausaha Agung AMANAH Anuar Tahir,Pengarah Strategi Amanah Dr Dzulkefly Ahmad dan Pengarah Komunikasi Amanah Khalid G sendiri.

Mungkin dengan menggunakan alasan kesibukan ketika Sidang DUN Negeri Selangor yang sedang berlangsung Azmin mampu memberikan alasan pertemuan singkat yang hanya diklasifikasikan sebagai kunjungan hormat sahaja sambil makan karipap dan mungkin juga makan  Aiskrim bersama rombongan AMANAH.

DAP pastinya mahu melihat AMANAH yang melakukan gerakkerja meyakinkan Azmin perlunya Pakatan Harapan diiktiraf oleh Kerajaan Selangor memandangkan Pakatan Rakyat yang dianggotai oleh PKR-DAP-PAS sudah berkubur.

Begitu juga sudah suara ada di kalangan perwakilan DAP sewaktu Konvesyen parti DAP baru-baru ini agar DAP tidak berselingkuh dengan perempuan simpanan di Selangor.DAP mahukan Kerajaan Selangor di bawah pimpinanan Azmin mengiktiraf Pakatan Harapan sebagai isteri yang sah dan bekerjasama dengan dasar dasar bersama bukan berfoya-foya dengan perempuan simpanan seperti PAS.

Pastinya perempuan simpanan yang dimaksudkan oleh DAP ialah PAS yang berada didalam kerajaan Negeri Selangor menerusi tiga ADUN PAS yang diberi jawatan Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Khalid G pastinya tidak senang duduk tak senang berdiri sekarang memandangkan DAP sudah awal awal lagi membayangkan akan bertanding di 8 kawasan yang ditandingi PAS.AMANAAH pastinya mahu pertandingan 3 penjuru dielakkan kerana beberapa pemimpin AMANAH seperti Khalid G pasti turut terjejas.

Walaupun Shah Alam tidak termasuk didalam kawasan yang bakal ditandingi DAP namun Khalid G pastinya mahu Azmin menggunakan untuk memujuk PAS agar membiarkan hanya pertandingan dua penjuru antara beliau sebagai calon AMANAH dengan calon BN dan bukan calon 3 penjuru antara PAS ,AMANAH dan BN.

Antara 8 kawasan yang akan menyaksikan DAP meletakkan calon di Selangor adalah Kerusi-kerusi Taman Templer, Lembah Jaya, Paya Jeras, Sri Serdang, Meru, Cempaka, Dusun Tua dan Tanjung Sepat.

Khalid G tidak mahu pencen awal..lebih baik usaha melobi Azmin dilakukan sekarang kerana yang pastinya nama beliau bukan lagi calon PAS di Shah Alam.Beliau pasti tumbang di Shah Alam jika PAS tidak dijinakkan oleh Azmin..Khalid kena belanja Azmin makan Aiskrim supaya Azmin mudah lembut hati jika ada yang belanja makan Aiskrim..













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...