ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
RAMPASAN KUASA DI P.PINANG ADA KAITAN DENGAN 5 ADUN PKR..? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Monday 23 November 2015

RAMPASAN KUASA DI P.PINANG ADA KAITAN DENGAN 5 ADUN PKR..?


Kerajaan Negeri P.Pinang di bawah pimpinan Tokong Lim Guan E ng semakin resah dan gelabah.Belum pun reda tindakan PAS yang mengistiharkan keluar dari kerajaan Negeri P.Pinang kini timbul isu 5 orang ADUN PKR yang dituduh oleh Tokong Lim Guan Eng memihak kepada UMNO.

Ini berikutan tindakan 5 ADUN PKR yang berkecuali dalam menolak usul yang dikemukan oleh usul kontroversi dikemukakan Adun Muhammad Farid Saad (BN - Pulau Betong) mengenai isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar berhampiran muara Sungai Pinang.

Lebih memalukan Tokong Lim Guan Eng bila seorang wakil DAP Teh Yee Cheu (Tanjung Bungah) yang dikenali sebagai aktivis alam sekitar turut mengundi menyokong usul berkenaan.

Bagi Tokong Lim Guan Eng juga merasakan seakan akan wujud rampasan kuasa dari 5 ADUN PKR yang diketuai oleh Ketua Whip PKR Ong Chin Wen yang mahukan jawatan Timbalan Ketua Menteri yang pada waktu ini di sandang oleh ADUN Pantai Jerjak Rashid Hasnon.

Sepertinya Tokong Lim Guan Eng merasakan sudah ada gerakan penentangan dari dalam pakatan pembangkang sendiri yang tidak senang cara beliau mentadbir negeri.Bertolak dari itu Tokong Lim Guan Eng merasakan tindakan 5 ADUN PKR yang berkecuali sewaktu pengundian usul di Dewan Undangan Negeri P.Pinang adalah seperti cubaan rampasan kuasa di.P.Pinang.

Kita nantikan episod seterusnya permaianan politik Tokong Lim Guan Eng ...sambil makan pop corn menonton Gegar Vaganza.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...