ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
PALESTINE 6 MALAYSIA 0 TEAM BOLASEPAK MALAYSIA DIBELASAH LAGI | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 13 November 2015

PALESTINE 6 MALAYSIA 0 TEAM BOLASEPAK MALAYSIA DIBELASAH LAGI


Harapan Malaysia untuk menutup aib kekalahan pasukan bolasepak kepada Palestine sewaktu pusingan pertama Kelayakan Piala Dunia 2018 Kumpulan A di Kuala Lumpur tidak kesampaian apabila melakar rentetan kekalan besar tewas 0-6 ditangan Palestine di Amman Jordan.

Jelas matlamat Ong Kim Swee untuk memastikan Harimau Malaya bangkit kali ini dinafikan oleh gol hatrik Ahmad Abu Nahyeh, diikuti jaringan Jonathan Zorrilla, Tamer Seyam dan Matias Hadwa, mengulangi kekalahan 0-6 yang dialami pasukan negara dalam perlawanan pertama di Bukit Jalil, Jun lalu.

Kekalahan ini meletakkan Malaysia kekal di tangga kedua tercorot dengan empat mata.Harimau Malaya jelas bukan tandingan Palestine sekalipun beraksi di stadium berkecuali

Kekalahan menyaksikan peluang Malaysia yang ketika ini dibimbing jurulatih sementara, Datuk Ong Kim Swee untuk layak ke pusingan akhir Piala Asia 2019 seakan tertutup.

Untuk layak ke pusingan kelayakan Piala Asia 2019, Malaysia yang berada dalam Kumpulan A perlu menjadi pasukan di kedudukan keempat terbaik daripada lapan kumpulan.

Begitupun, ia seakan tipis berdasarkan kekalahan besar yang dicatat sebelum ini termasuk ketika dimalukan 10-0 oleh Emiriah Arab Bersatu, 3 September lalu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...