ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
DILARANG MASUK KE SABAH SAYONARA NURUL IZZAH & TIAN CHUA | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 27 November 2015

DILARANG MASUK KE SABAH SAYONARA NURUL IZZAH & TIAN CHUA


Dua merpati sejoli Nurul Izzah dan Tian Chua terpaksa melupakan hasrat memijak kaki ke bumi di bawah bayu berikutan larangan yang diputuskan oleh Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah yang melarang mereka berdua memasuki Sabah.

Dengan 47 ahli Dewan Undangan Negeri Sabah yang menyokong manakala 3 ADUN berkecuali ,usul yang dibawa oleh Timbalan Ketua Menteri,Datuk Raymond Tan Shu Kiah dan disokong oleh Datuk Musa Aman Ketua Menteri Sabah telah diluluskan sekalipun 5 ADUN pembangkang dari PKR keluar dewan sebelum pengundian.

Nampak gayanya merpati dua sejoli Nurul Izzah dan Tian Chua untuk terbang menikmati keindahan di negeri bawah bayu terhenti setakat ini dan mereka adalah manusia yang tidak di alu-alukan di Sabah.

Adalah mustahil membiarkan merpati dua sejoli ini berterbangan dan hinggap di mana-mana dahan di Sabah,datangnya hanya meninggalkan najis dan kekotoran di bumi yang damai  sebelum datangnya gerombolan pengganas Sulu menceroboh Sabah.

Sebagai ahli Parlimen Lembah Pantai adalah tidak wajar bersefie sambil tersengeh umpama kerang busuk bersama anak kepada Jamalul Kiram 111,Jacel atas alasan apa sekalipun kerana ianya mengguris hati rakyat Sabah khususnya kepada keluarga mangsa yang terkorban dalam serangan di Tandao Lahad Datu.

Sebagai ahli parlimen yang mewakili rakyat Malaysia,sensitiviti kepada mereka yang mempertahankan negara khususnya anggota keselamatan perlu di jaga bukan dengan berbangga bergambar bersama Jacel anak kepada ketua pengganas yang membunuh rakyat Malaysia.

Entah jenis apakah kualiti yang ada pada Ahli Parlimen Lembah Pantai ini yang hanya memperjuangkan nasib bapanya sahaja siang dan malam.beliau pastinya akan dipandang tinggi jika mampu menjadi ahli politik yang tidak bergantung kepada populariti keluarga sebaliknya membina karektor tersendiri.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...