ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
DEDAH HADI MAHU BENTUK KERAJAAN PERPADUAN DI SELANGOR,KENAPA HUSAM KAMBING MEROYAN..? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 6 November 2015

DEDAH HADI MAHU BENTUK KERAJAAN PERPADUAN DI SELANGOR,KENAPA HUSAM KAMBING MEROYAN..?


Husam Kambing semalam mendedahkan adanya usaha dilakukan oleh Hadi Presiden PAS untuk bekerjasama dengan UMNO sewaktu berlaku kemelut perlantikan MB Selangor tahun lepas.

Hadi seperti didakwa telah menghubungi beberapa ADUN PKR untuk menyertai PAS dan bergabung dengan UMNO untuk menubuhkan kerajaan campuran.

Husam Kambing yang semakin tenggelam dalam politik arus perdana...sepertimana orang yang lemas di sungai kini mencari ranting untuk berpaut.Menyerang Hj Hadi sebagai mencari populariti.

Daripada terus tenggelam Husam Kambing memilih untuk berpaut kepada apa sahaja sekalipun tahi yang terapung di sungai daripada terus tenggelam .Beliau menyalahkan Hadi yang antara punca manusia sepertinya tercampak keluar sepertimana Mat Sabu.

Masih ada rupanya umat Melayu yang bencikan perpaduan demi politik sempit seprtimana Husam Kambing.Beliau dengan secara terang menyatakan antara punca penubuhan parti Amanah adalah kerana kecenderungan Hadi yang ingin bekerjasama dengan UMNO .

Patutlah kedudukan beliau sebagai Naib Presiden PAS tidak bertahan lama.Semenjak ketiadaan Nik Aziz ,beliau hilang taring,tiada siapa peduli apatah lagi kehilangan jawatan Exco Kerajaan Negeri Kelantan di bawah MB Kelantan yang baru Mohamad Amar Nik Abdullah.

Cuma apa yang mahu dilihat oleh umat Melayu Islam di Malaysia ialah pemimpin yang berjiwa besar yang sanggup mengenepikan kepentingan politik demi memastikan survival Melayu Islam terus dipertahankan.

Namun jika masih ada manusia seperti Husam Kambing yang menganggap penyatuan pemimpin dua parti Melayu iaitu UMNO dan PAS sebagai satu dosa besar,adalah sesuatu yang agak mustahil penyatuan umat Melayu Islam ini bakal terlaksana.



 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...