ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
POLIS DAN SKMM SERBU MELOYAKINI..MANA MAHU LARI | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 7 November 2015

POLIS DAN SKMM SERBU MELOYAKINI..MANA MAHU LARI


Hari ini bukanlah Hari Ini Dalam Sejarah buat Meloyakini yang diserbu oleh SKMM dan polis ekoran aduan yang difailkan oleh Jabatan Peguam Negara kerana yang pasti ianya bukanlah yang pertama kali.

Meloyakini yang sudah lama dikenali sebagai kilang fitnah dan menjadi pengesport utama produk-produk yang berkaitan fitnah di dalam dan luar negara dikunjungi sekumpulan 10 orang pegawai Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia(SKMM) dan anggota polis jam 5 petang semalam.

Serbuan yang dilakukan berdasarkan laporan yang mendedahkan seorang pendakwa raya SPRM telah dipindahkan secara mengejut selepas terbabit dengan penahanan beberapa saksi penting.

Portal Meloyakini sering menjadi kitab suci anutan pembangkang di Malaysia.Ianya seperti menjadi rujukan no wahid kononnya laporan dan berita itu wahyu yang tidak boleh dipertikaikan.

Namun sekalipun ianya di dakwa dan didapati bersalah di mahkamah,tidak akan menjejaskan kewibawaan Meloyakini yang sudah sebati dengan ramuan fitnah yang sering menjadi hidangan ahli pembangkang di Malaysia.

Antara lain laporan yang dibuat oleh Pejabat Peguam Negara ialah laporan Meloyakini yang dibuat"secara niat jahat dan merosakkan nama baik peguam negara".

Berikutan itu siasatan telah dijalankan keatas portal berkenaan dan sebuah komputer telah dirampas,mengenal pasti pengarang terbabit dan mengambil kenyataan menikut Seksyen 112 Kanun Acara Jenayah.

Bukan perkara yang mustahil serbuan SKMM dan polis ke atas Meloyakini akan mendapat reaksi dari sekutu-sekutu mereka yang bersimpati dengan perjuangan pembangkang Malaysia.

Kerajaan zalim,tiada kebebasan media,usaha menakutkan media melaporkan kebobrokan ,penyalahgunaan kuasa ,menyekat kebebasan dan hak asasi.

Meloyakini tetap menjadi dewa berita,menggali lubang perkauman sedalam dalamnya untuk semua rakyat Malaysia.Mereka bertepok tangan di atas melihat betapa rakyat Malaysia bersengketa sesama sendiri.

Dan yang menguntungkan ialah ahli politik pembangkang di Malaysia yang menuai hasil dari jualan terlajak laris yang dijalankan oleh dewa berita tohmah dan fitnah...Meloyakini.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...