ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
FELDA AKAN BINA 3,000 BUAH RUMAH MESRA RAKYAT 1MALAYSIA DI PAHANG | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 7 November 2017

FELDA AKAN BINA 3,000 BUAH RUMAH MESRA RAKYAT 1MALAYSIA DI PAHANG


7/11/107 KUANTAN - Masalah perumahan generasi ke dua Felda yang sering di perkatakan akhir akhir ini akan diatasi secara berperingkat peringkat. Melalui Bajet 2018 yang di bentangkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Najib Tun Razak baru baru ini. Melalui Bajet 2018 sebanyak 5,000 buah rumah akan dibina untuk mengatasi masalah perumahan generasi kedua FELDA.

" Menyedari Pahang merupakan negeri yang mempunyai bilangan peneoka dan kawasan tanah rancangan FELDA yang luas, FELDA telah mensasarkan sebanyak 3,000 buah rumah akan di bina di negeri Pahang", tegas YB Tan Sri Shahril Samad Pengerusi FELDA ketika menyampaikan ucapan di hadapan 2,000 peserta Seminar Muafakat FELDA Wilayah Jengka di Gambang Resort Kuantan Pahang.

"FELDA akan kembali kepada matlamat asal dengan menumpukan kepada pengkhususan kepakaran FELDA selama ini. Soal pembinaan perumahan akan diserahkan kepada mereka yang lebih arif. Berhubungkait dengan itu Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) telah dipilih sebagai pihak yang bertanggungjawab membina perumahan generasi kedua itu nanti".

" SPNB akan membina rumah dengan kos RM 55,000 se unit dan untuk tujuan itu kerja mengukur tapak yang sesuai di setiap tanah rancangan telah diarahkan dilakukan oleh pentadbiran setiap wilayah FELDA dan bukan lagi ibupejabat FELDA. Masalah salinan slip gaji dikalangan anak peneroka FELDA juga dijangka selesai memandangkan SPNB memberikan kelonggaran kepada mereka berbanding bank komersial".

"Pembinaan Rumah Mesra Rakyat 1Malaysia Sg Felda Sg Sayong Johor merupakan projek perintis dikawasan FELDA yang telah berjaya membuahkan hasil dan akan di perluaskan di seluruh kawasan FELDA .Namun peneroka juga harus realistik dengan mengambil kira kemampuan dan jangkamasa di perlukan untuk melihat semua yang dirancang berjalan dengan baik. Adalah mustahil membina rumah generasi kedua sama jumlahnya dengan rumah peneroka asal FELDA yang berjumlah 120,000 buah rumah sejak penubuhan FELDA 60 tahun lalu. Pembinaan perumahan generasi kedua FELDA memerlukan masa dan sudah tentu tidak dapat dilakukan dalam masa yang singkat"

" Bagi mereka yang berkemampuan untuk membina rumah, kebenaran telah pun diberi kepada anak anak generasi kedua untuk membina rumah kedua di dalam tapak rumah peneroka. Ini akan serba sedikit akan dapat membantu kita melihat anak anak peneroka memiliki rumah mereka sendiri yang diidamkan".kata Tan Sri Shahril Samad .

Menyentuh isu yang sering ditimbulkan pembangkang yang menjadikan FELDA sebagai sasaran kempen kali ini beliau berkata " Pakatan Harapan dalam menifesto pilihanraya akan datang akan menyerahkan pengurusan tanah untuk dikendalikan oleh peneroka dan harta FELDA akan di swastakan. Penswastaan begini akhirnya akan memberikan kesan buruk kepada peneroka akhirnya kerana ianya hanya menguntungkan kroni dan bukan peneroka . Bayangkan sahaja jika Menara FELDA yang mempunyai nilai 1 billion akan diberikan kepada kroni berbanding sekarang dimiliki oleh FELDA. FELDA sejak dulu akan sentiasa mengagihkan keuntungan yang diperolehi kepada peneroka dan sekiranya diswastakan kepada kroni seperti di tawarkan kepada Pakatan Harapan maka peneroka akan sedar ketika itu akibat buruk penswastaan seperti di tawarkan Pakatan Harapan.

Seminar Muafakat Wilayah Jengka FELDA itu akan membincangkan hala tuju FELDA dengan mengambil kira pandangan dari pelbagai pihak terutama pemimpin masyarakat dikawasan FELDA. Ianya turut dihadiri oleh wakil rakyat yang mempunyai kawasan FELDA di Wilayah Jengka dan antara yang hadir YB Dato Bakar Harun ADUN Chini,YB Dato Shahaniza Shamsuddin ADUN Kuala Sentul ,YB Wan Salman Wan Ismail ADUN Jengka dan YB Dato Dr Ahmad Shukry Ismail ADUN Pulau Tawar.

YB Tan Sri Shahril Samad bersama peserta Seminar Muafakat
FELDA 

YB Tan Sri Shahril Samad sedang berbual bersama YB Dato
Shahaniza Shamsuddin 

1 comment:

  1. HARI BAIKKU PEKERJAAN LPOH MALAYSIA

    TESTIMONI PADA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN KESALAHAN DIPERLUKAN firma pinjaman Albaker. Saya SANGAT SANGATKAN HARI INI DAN ALLAH ALLAH.
    ,
    Nama saya Abdullah Saya dari bandar Kuching saya telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di E-mel: (albakerloanfirm@gmail.com) saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan saya
    kejutan besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi
    (albakerloanfirm@gmail.com) mereka tidak akan gagal, dan
    hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Seketika hubungi (albakerloanfirm@gmail.com) hari ini dan dapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman Albaker untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
    Pastikan anda menghubungi firma pinjaman Albaker untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...