ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
KENALI KERETA TERMAHAL DI DUNIA | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Sunday 25 October 2015

KENALI KERETA TERMAHAL DI DUNIA



Lamborghini Veneno USD 4 M

Ulang tahun ke-50 Lamborghini telah disambut dengan memaparkan versi pertama Lamborghini Veneno di Auto Show Geneva pada tahun 2013. Hanya tiga buah kereta ini akan dikeluarkan dan sedia untuk dijual. Hijau, putih dan merah adalah warna yang akan digunakan untuk tiga kereta pengeluaran berdasarkan warna-warna bendera kebangsaan Itali. Harga setiap satu daripada tiga unit pengeluaran akan menjadi $ 4 juta menjadikannya kereta paling mahal di dunia.

Ferrari la Ferrari USD 1.3M
Ia juga dikenali dengan ‘F70’ nama. Ferrari mengumumkan bahawa hanya 499 unit kereta ini akan disediakan untuk pembelian. Kos setiap unit akan menjadi kira-kira $ 1.3 juta. Ia dianggap sebagai kereta paling berkuasa yang dikeluarkan oleh Ferrari. Ia adalah pengganti kepada Enzo Ferrari

Mclaren P1

Mclaren P1 adalah kereta hibrid sukan yang kuat yang dihasilkan oleh ‘Mclaren Automotif. Ia dianggap sebagai pengganti kepada Mclaren F1. Gaya Mclaren P1 adalah berdasarkan Mclaren MP4-12C dengan tambahan panel badan yang lebih untuk memberikan penampilan yang lebih agresif. Lampu kereta yang akan mengingatkan anda mengenai logo Mclaren ini. Mclaren mengumumkan bahawa akan terdapat hanya 375 unit kereta ini boleh dibeli. 250 daripada mereka telah pun dijual. The Xbox Satu lumba permainan ‘Forza Motorsport 5’ kereta ini dipaparkan dalam treler itu.

Mclaren F1
Pada tahun 1992, yang dikeluarkan salah satu pengeluar kereta ‘Mclaren Automotif satu sukan costliest kereta yang dipanggil’ Mclaren F1. Ia telah direka oleh pereka kereta Afrika Selatan Gordon Murray. Pada tahun 1998, ia mencecah kelajuan 231 mph selepas itu ia telah dinamakan sebagai kereta terpantas di jalan raya. Ia ringan dan struktur adalah diselaraskan untuk membuat ia sangat mudah untuk pemandu untuk melihat semasa memandu. Versi Amerika Mclaren F1 dipanggil Ameritech Mclaren F1. Ia telah diubahsuai mengikut peraturan-peraturan Amerika Syarikat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...