ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BUDAK MATI TERSEPIT ESKELATOR | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 9 October 2015

BUDAK MATI TERSEPIT ESKELATOR


NAMPAK gaya insiden ngeri yang berkaitan dengan eskalator di China masih belum berakhir.

Sejak kemalangan eskalator ‘membaham’ seorang wanita di negara itu pada Julai lalu, tragedi membabitkan jentera tersebut dilihat makin menjadi-jadi.

Terbaharu, gambar seorang kanak-kanak yang mati akibat tersepit di celah eskalator di Chongqing telah tersebar di laman sosial di negara itu.


Kejadian dilaporkan berlaku kira-kira 11 pagi tadi di stesyen metro di sana. Menerusi gambar itu, ibu mangsa dan seorang kanak-kanak lain yang berada di situ dilihat menangis di tepi mayat budak malang itu.


Difahamkan, siasatan masih lagi dijalankan mengenai punca dan bagaimana insiden tersebut berlaku.

Mohon agar orang ramai sentiasa berwaspada dan awasi anak-anak ketika menggunakan eskalator. Jangan bila benda dah berlaku baru nak menyesal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...