ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
SAH...!.AHLI PARLIMEN PAS KELANTAN MELOMPAT PARTI SERTAI PKR | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 11 September 2015

SAH...!.AHLI PARLIMEN PAS KELANTAN MELOMPAT PARTI SERTAI PKR


PAS hari ini menerima satu lagi tamparan bila Ahli Parlimen Tumpat Kelantan Kamaruddin Jaafar.Kemasukan beliau kedalam PKR diumukan oleh Wan Azizah selaku Presiden PKR.

Turut sama melompat parti ialah Muhammad Muhd Taib yang sebelum mengejutkan ramai pihak dengan penyertaan beliau dalam parti PAS.Adengan lompat melompat ini memang sudah dijangka kerana perkembangan mutakhir Pakatan Rakyat yang dilanda pelbagai masalah.

Pada pengumuman tersebut pastinya perhatian turut tertumpu kepada Khalid Samad yang hadir walaupun Kamarudin Jaafar pada awalnya dijangka akan menyertai Amanah tapi jangkaan meleset kerana beliau antara yang terlibat dalam gerakan menubuhkan Amanah .

Kamarudin Jaafar melengkapkan adengan melompat dengan menyertai UMNO pada awal pembabitannya dalam politik.Sudah diketahui umum bahawa beliau merupakan mereka yang dilabel sebagai golongan "Anwarinas"sewaktu berada di dalam PAS.

Pembabitan awal karier beliau di dalam ABIM dan Yayasan Anda Akademik sewaktu di Universiti Malaya .Bermula dari itu beliau sama sama menyertai UMNO dan pernah bertanding di Tumpat atas tiket UMNO pada tahun 1995 tetapi tewas kepada calon PAS.

Pernah menjadi Setiausaha Agung Angkatan Belia Islam Seisi 1983-1987,Ketua Pemuda UMNO Kelantan,Exco Pemuda UMNO Malaysia,Ketua UMNO Bahagian Tumpat.Manakala pembabitan beliau didalam PAS pernah memegang jawatan Setiausaha Agung PAS,AJK Badan Perhubungan PAS Kelantan dan AJK PAS Pusat.

Bekas pensyarah di Universiti Kebangsaan Malaysia ini pernah berkhidmat sebagaiPenolong Setiausaha Bahagian Penyelidikan Jabatan Perdana Menteri dan Setiausaha Politik Kepada Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba.

Menjadi MP Tumpat selama 4 penggal atas tiket PAS setelah dipecat dari UMNO ekoran pembabitan beliau dalam gerakan Anwar Ibrahim pada tahun 1999 dan tersenarai dalam 12 orang yang telah ditahan dibawah ISA ekoran gerakan Reformasi pada waktu itu.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...