ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
NEWGEN PARTI BARU LENGKAPKAN MENU ROJAK PAKATAN HARAPAN | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 25 September 2015

NEWGEN PARTI BARU LENGKAPKAN MENU ROJAK PAKATAN HARAPAN


Makin bertambah meriah Pakatan Harapan bila menu pakatan rojak mereka bakal disertai oleh satu lagi parti yang diberi nama NerGen.Mungkin juga boleh dikenali dengan parti Generasi Baru yang bakal didominasi oleh kaum India.
Khabarnya NewGen parti ini dikepalai oleh S.Gobi Krishnan berminat untuk turut serta mewarnai politik di Malaysia khususnya menjaga kepentingan kaum India di Malaysia.

Jika DAP didominasi oleh kaum Cina,PKR pula serpihan UMNO yang kebanyakan pemimpin utama adalah Melayu maka kekosongan pastinya bagi parti yang mewakili kaum India.

Lahirnya parti NewGen ini juga adalah dari golongan India yang kecewa didalam PKR yang tidak menjaga kepentingan kaum mereka mendorong kepada penubuhannya.

Maka lengkaplah Pakatan Harapan dengan mereka yang kecewa dalam perjuangan bermula dengan PKR dan kini NewGen.Gobi yang menjadi Setiausaha Agung NewGen merupakan bekas ahli Eksekutif Pemuda MIC dari tahun 2003 sehingga 2006.

Beliau juga bekas Setiausaha Biro Strategi dan Dasar PKR mengambil keputusan keluar dari PKR pada Januari 2013 dan mengambil keputusan menubuhkan NewGen pada Ogos 2013.

Maka hampir lengkaplah Pakatan Harapan dengan manusia manusia yang kecewa jika NewGen diterima sebagai menjadi sekutu.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...