ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
PERANAN ALUMNI PERLU DIPERLUAS | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Sunday 27 December 2015

PERANAN ALUMNI PERLU DIPERLUAS


Alumni sekolah bukan sahaja perlu dilihat sebagai paltform untuk menyatukan mereka yang sezaman dan seumur tetapi perlu melangkau usia dan mereka yang berada didalam kelompok terterntu.Alumni sekolah kini semakin popular dan menjadi trend masakini apatah lagi dengan kemudahan dan akses duania tanpa sempadan yang memudahkan menghubungi rakan-rakan lama.

"Melalui reunion Alumni sekolah selain mengeratkan silaturahim sesama ahli,mereka juga harus kembali menyumbang kepada masyarakat samada dalam bentuk kewangan,gerakkerja mahupun buah fikiran sebagai menghargai tempat di mana permulaan kejayaan mereka selama ini".

"Bagi mereka yang telah berjaya di dalam kehidupan,kembalilah menyumbang kepada sekolah mahupun masyarakat di kampung halaman sebagai tanda ingatan dan terima kasih.Sememangnya sedikit sebanyak sekolah di kampung halaman kita telah membantu kejayaan yang dimiliki".

"Bantulah mengikut keupayaan masing-masing dengan harapan ianya dapat memberikan manafaat buat semua pihak."ujar YB Dato'Shahaniza Shamsuddin ,Exco Pembangunan Wanita dan Keluarga,Komunikasi dan Multimedia Negeri Pahang yang juga ADUN Kuala Sentul.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Majlis Penutupan Temasya Sukan Rakyat Kg Desa Anggerik Felda Jengka 1 Maran Pahang yang dianjurkan oleh Alumni Reunion 1975 SKJ01.

Beliau juga amat berbangga dengan peranan yang dimainkan oleh Alumni SK0J1 1975 yang berjaya menganjurkan pelbagai aktiviti dengan perbelanjaan yang besar hasil sumbangan ahli tanpa bantuan mana-mana pihak.

Program selama dua hari yang bermula ada 25hb Disember itu dimulakan dengan Perarakan Maulidul Rasul,pertandingan mewarna,ceramah perdana,malam kebudayaan Islam,cabutan bertuah,sukan rakyat,pertandingan karaoke disamping menyediakan pelbagai gerai jualan dan pameran bagi memeriahkan Temasya Sukan Rakyat Kg Desa Anggerik FELDA Jengka 1.

Seramai 130 pelajar yang lahir pada tahun 1975 serta 15 orang bekas guru SK Jengka 01 hadir memeriahkan majlis.

Pertemuan bersejarah Alumni 1975 SK Jengka 1 bersama bekas GB Tuan Hj Yusof Sulaiman(7 dari kiri) bersama YB Dato
Shahaniza (8 dari kiri) serta bekas guru yang hadir


Shahaniza bersalam mesra bersama mereka yang hadir di Temasya Sukan Rakyat Kg Desa Anggerik Felda Jengka 1


Acara memotong kek harijadi ahli Alumni SK Jengka 1 1975

Wakil Alumni SK Jengka 01 menyampaikan ucapan alu-aluan

Shahaniza sampaikan ucapan perasmian penutupan majlis

As Shahmi Abdul Samad penggerak utama program sebak ketika menyampaikan ucapan
  
Budi yang baik dikenang jua.Ahli Alumni SK Jengka 01 1975 menyampaikan cenderamata tanda kenangan kepada
bekas guru SK Jengka 01 1975.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...