ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PAU2015 OPERASI MENCARI & MENYELAMAT TELOR MUHYIDDIN YG HILANG DIPERGIAT | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Wednesday 9 December 2015

#PAU2015 OPERASI MENCARI & MENYELAMAT TELOR MUHYIDDIN YG HILANG DIPERGIAT


Jika semalam anak Melayu Johor yang bernama Muhyiddin Yassin begitu berani menanggalkan songkok berkabung atas kemangkatan Tunku Laksamana Johor bersilat lincah di atas pentas Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru Kuala Lumpur umpama Hang Jebat ingin bertikam lagaknya,namun malam ini lain pula kisahnya.

Kelibat pahlawan Johor ini tidak kelihatan di Majlis Taklimat Presiden yang berlangsung sempena Perhimpunan Agung UMNO 2015.Jika semalam keberaniannya mengumpulkan khalayak terutama dari mereka yang kurciwa tetapi hari ini menikus menghilangkan diri.

Apa sudaah jadi....Muhyiddin mungkin sibuk merencanakan sesuatu atau kehilangan sesuatu sewaktu dalam perjalan ke PWTC.Barangkali telornya hilang di pertengahan jalan memaksa beliau mengerah segenap mereka yang kurciwa membantu dalam SARS atau operasi mengesan dan menyelamat telornya yang hilang.

Sekadar berucap selama dua jam tanpa mengemukakan sebarang bukti di pentas ceramah yang berlangsung di Kelab Sultan Sulaiman tak ubah seperti penjual ubat kejantanan lelaki power di Chow Kit Road.

Teringin juga melihat timbunan kotak rahsia negara seperti yang pernah dilakukan oleh Ezam Md Nor sewaktu era Reformasi Anwar Ibrahim tetapi malang...penyokong yang beribu-ribu lemon lemon itu hanya dihidangkan dengan andaian orang yang kecewa.

UMNO tiada tempat untuk mereka yang kecewa dan menunjukkan tidak setia kepada perjuangan apatah lagi menikam dari belakang sepertimana yang dilakukan oleh Muhyiddin sewaktu zaman Abdullah Ahmad Badawi.

Mendaki kemuncak kuasa bukanlah sesuatu yang mudah apatah lagi kerusi panas Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO jika dilihat dari sejarah UMNO yang penuh dengan kisah pilu orang yang kurciwa.

Ahli UMNO yang hadir di Perhimpunan Agung UMNO 2015 ini pastinya ada yang berada di era pemerintahan Rejim Mahathir yang menyaksikan ramai nama besar seperti Musa Hitam,Ghafar Baba mahupun Anwar Ibrahim di tersingkir sebelum sempat bergerlar Perdana Menteri.Lebih malang nasib Anwar terperosok di jeriji besi hanya kerana kegelojohannya di ranjang berjaya di kesan Mahathir.

Sayangnya Muhyiddin bukanlah seorang yang mempunyai ketokohan seperti mereka,orang Johor sendiri pasti tahu bagaimana beliau sendiri tidak disukai oleh UMNO negeri Johor suatu ketika dahulu kerana mempunyai hubungan yang tidak baik dengan Sultan Johor sehingga ramai yang mahukan Hishamudin Tun Huseen diangkat menjadi MB Johor.

Namun atas faktor umur Hishamuddin Tun Hussein, nasib memihak kepada Abd.Ghani Othman akhirnya menjadi MB "Bidan Terjun" dalam menyelesaikan kemelut politik di Johor.


Muhyiddin terbuai dengan percaturan mereka yang suka melihat beliau tersenyum dalam tidur tapi akhirnya tergolek jatuh katil.Dijaja kononnya kewujudan '5M' yang berada dalam team Muhyiddin.

Sayangnya Mohamed Khaled Nordin cepat-cepat mengeluarkan kenyataan bahawa beliau tidak termasuk dalam senarai 5M yang mahu menentang Presiden UMNO.Mungkin ramai juga yang mengetahui hubungan Mohamed Khaled dengan Muhyiddin bukanlah baik sangat.

Satira politik Muhyiddin akan dikenang sebagai salah satu lelucon yang bisa membuatkan gigi palsu tercabut menahan gelak dan senak perut menahan berak.Malam ini tentu malam yang panjang buat pengikut Muhyiddin kerana terpaksa mencari telor Muhyiddin yang tercicir di kotaraya Kuala Lumpur atau hilang tercicir beberapa batu nautika di Selat Teberau menyebabkan beliau gagal hadir di Majlis Taklimat Presiden di PWTC malam ini.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...