ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
GEMPAR ....!MATI HIDUP SEMULA ORANG RAMAI BERTEMPIARAN LARI | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 17 December 2015

GEMPAR ....!MATI HIDUP SEMULA ORANG RAMAI BERTEMPIARAN LARI


Berita kematiannya cukup menyedihkan,sayu hati mengenangkannya apatah lagi beliau cukup di kenali dan disegani.Di zaman maklumat di hujung jari berita kematiannya begitu cepat tersebar dan pelbagai ucapan takziah tanda kesedihan membanjiri laman sosial.

Tapi tiba-tiba beliau hidup kembali setelah diistiharkan mati di media sosial.Begitulah zalimnya dunia media sosial yang boleh mengambil nyawa manusia dan menghidupkannya kembali.Namun itulah yang terjadi kepada seniman Tans Sri Jins Shamsuddin.

Berita kematiannya heboh di perkatakan hari ini.Namun ternyata ianya hanyalah berita palsu yang menjadi viral.Jika diamati sudah dua kali seniman Jins Shamsuddin dikhabarkan telah pun meninggal dunia dan kali pertama pada bulan July lalu.Kini bulan Disember sekali lagi berita palsu itu disebarkan.

Khabar angin kematian Tan Sri Jins Shamsuddin itu telah dinafikan oleh anaknya Hang Nadim menerusi akaun Intagramnya.

"Assalamualaikum..sy disini ingin sekeras-kerasnya MENAFIKAN tentang berita kematian ayh sy..Jins Shamsudin alhamdulillah masih lg sihat dan dipanjangkan umur lg..sama-sama kita doakan agr ayh ayh sy diberikan sehitan yg sempurna hingga ke akhir hayatnya," katanya.

Kesihatan bekas pengarah dan pelakon populaera 50an hingga 70an yang berusia 80 tahun itu sedikit merosot sejak memenghidap penyakit Alzheimer's sejak empat tahun lalu namun kita doakanlah beliau terus sihat dan bukan dengan menyebarkan berita yang tentunya mengguris perasaan keluarga beliau.

Dunia media sosial sekarang ini telah mematikan beliau sebanyak dua kali dan menghidupkannya kembali umpama mati hidup semula.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...