ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PAU2015 MUHYIDDIN BAKAL KENA KAD MERAH,TACKLE DARI BELAKANG | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 8 December 2015

#PAU2015 MUHYIDDIN BAKAL KENA KAD MERAH,TACKLE DARI BELAKANG


Dalam kemeriahan ramai menyaksikan perlawanan bolasepak antara aksi yang di nantikan oleh pasukan yang sedang kalah adalah kekecohan.Akan timbul berbagai pandangan penyokong yang tewas dalam perlawanan bolasepak tentang mutu pengadilan yang kurang memuaskan dan memihak atau berat sebelah.

Paling biasa kedengaran adalah pengadil yang menerima rasuah.Senario itu seakan sama apa yang berlaku di dalam politik di Malaysia hari ini.

Muhyiddin memang antara pemain yang hebat namun sikap yang gemar tackle dari belakang adalah dilarang dalam permaianan.Sudah berkali diberikan amaran akibat gemar melakukan terjahan dari belakang sehingga direhatkan dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Ku Nan sebelum ini berkata agar Muhyiddin tidak melampaui batas dengan menjadi pentas Kelab Sultan Sulaiman Kg Baru sebagai medan latihan untuk melakukan tackle dari belakang.

Beliau sengaja mengekploitasi suasana PAU 2015 untuk meraih simpati perwakilan UMNO dengan berada di forum yang salah.Peluang dan ruang sudah diberikan sewaktu berada di dalam syaff kepimpinan didalam kabinet dan parti tetapi tindakan beliau yang menjurus kepada memporakporandakan parti jelas perlu dibendung.

Mungkin beliau sengaja mahukan Badan Displin UMNO mengambil tindakan memberinya kad merah kerana ianya akan melonjakkan popularitinya dikalangan ahli sebagaimana apa yang berlaku kepada Anwar Ibrahim.

Sudah ada tanda-tanda beliau mahu mencetuskan suasana tegang bila hari ini beberapa penyokong berada di luar stadium PWTC dengan membawa sepanduk provokasi.

Dan malam ini mengumpulkan pula penyokong dan mereka yang simpati kepada nasib beliau di Kelab Sultan Sulaiman Kg Baru Kuala Lumpur.

Kehadiran mantan Tun Mahathir di Kg Baru tidak boleh dijadikan ukuran kehebatan Muhyiddin Yasin kerana jika ditakdirkan Anwar Ibrahim tidak berada di penjara beliau akan turut sama berada di pentas sebaris dengan Shafie Afdal dan bukan mustahil Wan Azizah serta Lim Kit Siang akan turut serta.

Jalan paling berkesan,Muhyiddin Yasin harus dikeluarkan dari permainan ini,kasi kad merah dan tidak boleh berada dalam stadium ketika perlawanan diadakan.

Beliau hanya boleh menyaksikan di kaca televisyen sambil makan pop corn bersama anak cucu yang selama ini ditinggalkan begitu lama.Itu adalah lebih baik dari terus berada di beraksi dalam perlawanan di stadium dengan melakukan tackle dari belakang yang mengganggu perlawanan.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...