ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
KESAL SARANAN BR1M DI PAU 2015 DIPUTARBELIT | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 19 December 2015

KESAL SARANAN BR1M DI PAU 2015 DIPUTARBELIT


KUANTAN - Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga, Komunikasi dan Multimedia Pahang Datuk Shahaniza Shamsuddin kesal dengan laporan berita pembangkang yang memutarbelitkan saranannya pada Perhimpunan Agung Umno 2015 baru-baru ini.

Shahaniza berkata saranan berkaitan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang diputarbelitkan itu telah menjadi viral di laman-laman sosial sehingga mengundang persepsi negatif masyarakat.

"Ucapan saya fokus kepada kelayakan penerima BR1M. Saya cuma memberi saranan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar diperhalusi kelayakan kerana terdapat mereka yang layak tercicir dan sebaliknya.

"Saya juga menyarankan agar dipertimbangkan cara pembayaran iaitu diberi bulanan termasuk dinaikkan jumlah. Jumlah RM500 sebulan adalah sekadar contoh," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pelancaran Grand Stokis Produk Kecantikan Sri Diva di sini, hari ini.

Shahaniza yang juga Adun Kuala Sentul mengulas dakwaan sebuah portal yang mendakwa beliau mewakili Pergerakan Puteri Umno pada perhimpunan itu menggesa kerajaan menaikkan kadar BR1M.

Beliau menambah kenyataan itu juga tidak tepat memandangkan beliau tidak mewakili Puteri Umno semasa membahaskan ucapan dasar presiden. -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...