ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PAU2015 LURAH FARAJ DAN SI KEPALA BOTAK MANIFESTASI IKON PUTERI UMNO..ADUHAI..! | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 10 December 2015

#PAU2015 LURAH FARAJ DAN SI KEPALA BOTAK MANIFESTASI IKON PUTERI UMNO..ADUHAI..!


Karipap memang sedap di makan apatah lagi kalau karipap panas.Mau pejam mata menikmati keenakan karipap.Apa pula kaitan karipap dengan Puteri UMNO.?adakah kerana Puteri UMNO diibaratkan umpama karipap panas manakala Wanita UMNO adalah karipap yang sudah" lemau"...?

Ianya hanyalah sekadar perlambangan bilamana hari ini Pergerakan Puteri UMNO Malaysia memberikan Anugerah Ikon Wanita Muda pada Persidangan AGUNG UMNO 2015.Karipap panas kerana Puteri UMNO baharu sahaja melancarkan program Puteri DIAN kemarin.

Semalam dengan kembang kempis hidungnya dan bontotnya Puteri UMNO melancarkan satu program yang dinamakan Puteri DIAN yang sama sekali bertentangan dengan hasrat dan tujuan jika merujuk kepada Anugerah Ikon Wanita Muda yang diumumkan hari ini.

Walaupun pemenangnya mewakili kategori masing-masing tetapi adalah tidak wajar meletakkan pilihan terbaik ikon yang harus menjadi ikutan tidak selari dengan matlamat dan aspirasi penubuhan Puteri DIAN yang peka dan sensitif terhadap usaha menghakis pengaruh serta nilai agama.

Antara matlamat utama penubuhan Puteri DIAN(Daulankan Islam Agama Negara) adalah untuk menjadi ikon srikandi Muslimah dunia Islam.Namun jika dilihat kepada Ikon yang diketengahkan oleh Puteri UMNO untuk menarik golongan belia ianya tersasar jauh.

Pelakon wanita popular, Sharifah Amani Syed Zainal Rasyid Al-Yahya memenangi Kategori Seni mnakala kategori sukan dimenangi oleh Farah Ann.Bukan niat untuk memperkecilkan sesiapa dan sumbangan dalam bidang masing masing namun Puteri UMNO perlu  "synchronise" atau "walk the talk" dalam merencanakan sesuatu matlamat dan perlaksanaan.


Penerima lain ialah usahawan kasut dan pakaian, Nur Hidayah Hassan (kategori keusahawanan); pegawai perubatan bahagian kulit, Dr Nur Ashiela Md Suhud (kategori aktivis); dan Noorrizah Rahim (kategori khas).Bagi kategori ini munkin ada kewajaran berbanding kategori sukan dan seni yang tidak sesuai dengan aspirasi penubuhan Puteri DIAN kemarin.sila klik



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...