ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
MINGGU MAKAN PANADOL SEPAPAN DAP BAK CACING KEPANASAN | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 18 December 2015

MINGGU MAKAN PANADOL SEPAPAN DAP BAK CACING KEPANASAN


Minggu yang cukup memeningkan kepala pemimpin pembangkang terutama DAP melihat rentetan peristiwa yang memaksa mereka mencari panadol meredakan kepala yang berdenyut-denyut.

Bermula dengan harapan Perhimpunan Agung UMNO 2015 dengan penuh harapan agar berlaku kacau bilau dan tidak terkawal ternyata meleset.Disangkakan gelombang kebangkitan Muhyiddin Yasin akan membawa tsunami di PWTC rupanya hanyalah angi-angin sepoi-sepoi bahasa Ribut di dalam cawan ,kopi tak tumpah cawan tak pecah.




Semalam pula di pentas yang sama dua pemimpin parti terbesar ummat Melayu menunjukkan bahawa perpaduan ummah merentasi sempadan ideologi.

Najib Razak sebagai Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia sekali lagi menghulurkan tali silaturahim demi perpaduan ummah Islam kepada pemimpin PAS Hadi Awang selaku Presiden PAS.

Sudah diketahui umum bahawa perbezaan ideologi antara PAS dan UMNO telah wujud sejak sekian lama dan PAS sendiri lahir dari perut UMNO namun ketika Islam diasak dari segenap sudut,iltizam pemimpin dua parti terbesar ummat Melayu adalah penyelamat kepimpinan Melayu di Malaysia.

Serangan bertali arus kepada ummah Islam di Malaysia khususnya perlu dilihat dalam kerangka yang lebih luas merentasi ideologi politik.

Institusi Islam yang dilemparkan dengan pelbagai tohmahan seperti Tabung Haji,JAKIM dan YAPEIM adalah merupakan agenda terselindung selain ancaman dari dalam seperti pendirian kumpulan G25 jelas menunjukkan gerakan yang mengancam kepimpinan Melayu Islam.

DAP yang jelas dari sejak merdeka merangka strategi untuk memecahkan dominasi kepimpinan Melayu melalui pelbagai cara.Kalau dulu melalui Pakatan Rakyat yang dianggotai oleh PAS,DAP dan PKR melalui keputusan PRU-13 yang menghasilkan 89 Ahli Parlimen PR, merangkumi 38 DAP, 30 PKR dan 21 PAS .

PAS perlu sedar telah di perkudakan dengan hanya memenangi 21 kerusi Parlimen sedangkan prestasi rakan mereka di dalam gabungan pembangkang meningkat dengan ketara jadi apa perlunya menoleh kebelakang lagi.

Antara intipati ucapan Najib Tun Razak di Majlis Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia semalam...

"Seperti ayat 103 surah al-Imran yang maksudnya berpegang teguh lah kamu dengan tali ALLAH dan jangan berpecah.

"Cuba kita kupas dan renung. Apakah pengertian ayat ini. Ayat ini bermula dengan perintah. Ini bukan pilihan, ini wajib. Makna bila ALLAH perintah, wajib kepada kita untuk ikut seterusnya menjurus kepada perpaduan. Dalam ayat itu juga ditegaskan jangan kamu berpecah belah.

"Maka saya ingin menyatakan bahawa saya mewakili kabilah saya dan tuan guru (Abdul Hadi) mewakili kabilah beliau supaya untuk berpegang kepada pengertian ayat ini dan bersatu," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...