ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PRKROMPIN NEGARA ISLAM..NEGARA BERKEBAJIKAN DAN NEGARA U TURN PAS..!!! PART 1 | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 2 May 2015

#PRKROMPIN NEGARA ISLAM..NEGARA BERKEBAJIKAN DAN NEGARA U TURN PAS..!!! PART 1


Semenjak PAS menyertai pakatan luar tabie dengan PKR dan pakatan songsang bersama DAP arah perjuangan PAS menjadi carca marba.Negara Islam entah kemana diganti pula negara berkebajikan demi memenangi hati Pakatan Rakyat.

7 April 1981 di Kg Banggol Paradong Kuala Terengganu masih melekat di hati umat Islam di Malaysia yang terkesan sehingga kini dengan Amanat haji Hadi yang menegaskan...

"Saudara-saudara sekelian percayalah, Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’".


Akibat dari Amanat Hj Hadi itu maka berlakulah perpecahan dikalangan umat Melayu Islam yang sungguh menyedihkan antaranya :

)Tidak sah sembahyang dibelakang imam orang Barisan
(UMNO- Barisan Nasional).

2) Haram dimakan daging binatang sembelihan orang
Barisan (UMNO- Barisan Nasional) kerana tidak sah
sembelihannya.

3) Terfasakh nikah di antara suami isteri orang Barisan
(UMNO- Barisan Nasional) dengan orang bukan Barisan
(UMNO- Barisan Nasional).

4)Tidak sah akad nikah oleh imam dari golongan Barisan
(UMNO- Barisan Nasional).

5) Kena diperbarui nikah yang diaqadkan oleh imam dari
Barisan (UMNO- Barisan Nasional).

6) Tidak boleh ditanam mayat orang Barisan
(UMNO- Barisan Nasional) di perkuburan Islam.

7) Orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) mati tidak
boleh disembahyangkan ke atasnya kerana murtad dan
mereka juga tidak boleh sembahyangkan ke atas mayat
orang Pas.

8) Orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) tak payah
sembahyang,puasa,naik haji kerana tidak diterima oleh
Tuhan amalan itu daripada mereka.

Kemuncak Amanat Hj Hadi adalah peristiwa Memali pada tahun 19 November 1985 apabila Ibrahim Libya yang ketika itu bekerja di Pusat Islam meninggalkan segala kemudahan yang diterima,tinggalkan bilik berhawa dingin dan berbaju kot di pejabat.Beliau memilih menanggalkan baju kot dengan memakai jubah,memasang janggut dan serban dan pulang ke kg halamannya di Baling semata mata tertarik dengan perjuangan Negara Islam.


Bertolak dari itu beliau sanggup bertempur dengan pihak polis yang juga beragama Islam..tuhan yang sama,nabi yang sama,kiblat yang sama dan akibatnya 4 orang polis terbunuh dengan alasan mereka adalah polis UMNO adalah polis kafir layak dibunuh.

Dalam peristiwa yang menyayat hati itu Ibrahim Libya bersama 13 pengikutnya juga terbunuh.Pimpinan PAS waktu itu telah mengistiharkan mereka mati syahid dimana mayat mereka dikebumikan dalam satu liang di Parit Panjang tanpa  dimandikan dan dikapankan dengan alasan mereka mati kerana mahukan negara Islam adalah mati syahid.

Apa yang dikatakan PAS bertopengkan agama bila mana selepas 30 tahun peritiwa Memali berlaku,PAS yang telah membuat pakatan luar tabiee bersama PKR dan pakatan songsang bersama DAP segalanya berubah.Akibat penyakit gila kan undi Kristian,gilakan undi Cina dan kemaruk mahu ke Putrajaya dan gila mahukan kemenangan didalam pilihanraya di Muktamar Agung PAS 2011,Hj Hadi yang mengatakan... 

"Negara Islam tiada dalam Al Quran...yang ada Negara Berkebajikan..."

Begitulah sandiwara PAS yang sebenarnya tanpa memikirkan kesan kepada Ibrahim Libya yang berjuang untuk Negara Islam kerana terpengaruh dengan Amanat Hj Hadi dan selepas 30 tahun, tuhan ingin menunjukkan kebenarannya tentang pembohongan PAS takkala Hj Hadi sendiri mengumumkan tiada Negara Islam dalam Al Quran sebaliknya yang ada Negara Berkebajikan.

Bagaimanakah kita mahu mengatakan Ibrahim Libya dan rakan rakan sebagai mati syahid yang tidak dimandikan dan dikapankan bila selepas 30 tahun Hj Hadi istiharkan tiada Negara Islam tiada dalam Al Quran sebaliknya Negara Berkebajikan.

Akibatnya perpecahan sesama Islam yang begitu dasyat abang dan adik tidak bertegur sapa akibat fahaman politik..suami isteri yang bercerai berai.. pulau memulau kenduri kendara di kampung begitu juga sembahyang dua imam di masjid dan surau akibat fahaman politik PAS yang membiak dikalangan jemaah mereka hanya kerana Amanat Hj Hadi dan Negara Islam yang di cita citakan namun akhirnya hanyalah dongeng yang menjadi hiburan di setiap ceramah ceramah PAS dari dahulu hingga kini.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...