ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
TERKINI..! MAT SABU PERTAHANKAN DS NAJIB SEBAGAI PM | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 12 May 2015

TERKINI..! MAT SABU PERTAHANKAN DS NAJIB SEBAGAI PM



Bukan sesuatu yang ganjil tetapi agak hairan bin ajaib bagaimana kenyataan pemimpin pembangkang yang turut bersetuju dan menyokong Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.SILA KLIK .

Namun akan ada pandangan yang sinis nanti akan berkata bahawa ini semua permainan politik sokongan ini tidak ikhlas dan palsu.Bila Presiden dan Timbalan Presiden PAS berdiri di belakang Perdana Menteri seperti ada udang di sebalik batu yang mereka sebenarnya mengimpikan kepimpinan yang kononnya lemah seperti anggapan sesetengah pihak.

Bagi mereka kenyataan pemimpin PAS ini menunjukkan memang mahukan DS Najib sebagai PM kerana impian menumbangkan BN dalam PRU 14 adalah lebih mudah.BN akan lalai dengan pujian dan sokongan yang diterima dari pelbagai pihak dan tidak berbuat sesuatu bagi mengukuhkan sokongan dengan melakukan penambahbaikan melalui dasar dan intergiri kerajaan yang makin kerap menjadi persoalan.

Ada kala kita perlu juga berbaik sangka tetapi berbaik sangka terhadap orang UMNO sendiri sebenarnya lebih meletakkan UMNO dalam keadaan yang mencemaskan.

Presiden UMNO DS Najib Tun Razak yang dipilih melalui sistem demokrasi tetapi dipaksa dan diminta secara tidak demokrasi dengan meletakkan pandangan Tun Mahathir sebagai asas kebenaran yang masih kabur.

Apa yang lebih memedihkan akan ada opportunist politik yang cekap meletakkan diri mereka dikala krisis keyakinana terhadap DS Najib.Melaga-lagakan kepimpinan khususnya TPM agar menongkah arus dengan harapan Tan Sri Muhyiddin  akan melatah dan terikut ikut gendang yang dipalu mutakhir ini.

Mungkin kritikan PAS sudah menjadi lumrah terhadap kepimpinan BN sejak sebelum merdeka hingga kini namun sokongan mereka perlu dilihat kepada institusi  Perdana Menteri Malaysia yang berdiri di atas sistem demokrasi yang teratur.Peliknya ada dikalangan ahli UMNO mengelirukan diri sendiri yang cerdik tak boleh diajar,bodoh tak boleh diikut.

Membiarkan diri hanyut dengan slogan reformasi walaupun adakalanya konservatif lebih meyakinkan.PM Britain dari parti konservatif hanya memerlukan 37 peratus undi popular untuk terus menerajui kerajaan hingga hari ini.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...