ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
MAT SABU BALUN HADI AWANG HANYA PANDAI BERPIDATO TAPI... | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Sunday 31 May 2015

MAT SABU BALUN HADI AWANG HANYA PANDAI BERPIDATO TAPI...


Pergolakan parti PAS semakin jelas kelihatann bila para pemimpin utama parti yang tanpa berselindung melemparkan kritikan secara terbuka dalam usaha memenangi hati perwakilan yang akan membuat pemilihan parti PAS pada awal Jun yang akan datang.

Mat Sabu yang mempertahankan jawatan Timbalan Presiden dijangka akan menerima tentangan hebat dari golongan pro ulama seperti Tuan Ibrahim Tuan Man.

Manakala bagi kerusi Presiden pula Hj Hadi dijangka tidak memberi laluan mudah kepada pencabar beliau Ahmad Awang


"Pidatonya (Abdul Hadi) begitu hebat, ceramahnya, kuliahnya, Rusila (nama tempat di kawasan Parlimen Marang), kereta 'parking' berbatu, jadi macam pekan hari bila Tok Guru Abdul Hadi beri kuliah, tapi bila pilihan raya umum (tetap) tak boleh ambil Terengganu (daripada Barisan Nasional (BN)."

"(Sehinggalah pada) tahun 1999 kita berpakat dengan Parti Keadilan (Rakyat), dapatlah kita memerintah Terengganu. Ertinya kita ambil Terengganu pun melalui pakatan. Bagaimana nak kuasa? Kita kena berpakat," katanya pada ceramah isu semasa Pas di sini, malam tadi.

Muktamar Tahunan yang akan bemula pada 4hb Jun hingga 6 Jun bakal menjadi medan pertarungan dua kem iaitu kem golongan ulama dan kem golongan Erdorgan dalam PAS.

Mat Sabu antara lain turut menempelak Hadi Awang yang cenderung ingin meninggalkan Pakatan Rakyat supaya melihat kembali sejarah pemerintahan di Kelantan di awal tahun 80- an.

Sekalipun PAS berbangga dengan kehebatan Nik Aziz,PAS gagal menakluk Kelantan sehinggalah kerjasama dengan Semangat 46 membolehkan PAS menguasai kerajaan negeri Kelantan di awal tahun.

Senario politik PAS dan Pakatan Rakyat ini bukan lagi kocakan air di dalam cawan sebaliknya petanda bahawa Pakatan Rakyat sedang menggali kuburnya sebagai untuk diingati kepada generasi akan datang sebagai sebuah pakatan parti politik pembangkang yang hanya mementingkan kuasa berbanding membela rakyat..sanggup mengadaikan apa sahaja termasuk prinsip perjuangan parti demi survival pemimpin politik bukannya parti itu sendiri.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...