ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PRKROMPIN ANAK PENEROKA ROMPIN SOKONG PAS BUAT U TURN..PM UMUMKAN PERUMAHAN GEN 2 | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 2 May 2015

#PRKROMPIN ANAK PENEROKA ROMPIN SOKONG PAS BUAT U TURN..PM UMUMKAN PERUMAHAN GEN 2


PAS membuat kesilapan besar bila memainkan isu perumahan generasi ke dua FELDA kerana ia akan memakan diri.Selama ini pun mereka hanya bijak menangguk di air keruh tanpa apa apa sumbangan kearah memajukan masyarakat FELDA.Buktinya selama ini masyarakat FELDA adalah penyokong kuat dari dahulu hinggalah saat ini dan tidak keterlaluan dikatakan FELDA adalah kubu kuat BN.

Cuma kebelakangan ini perkembangan media sosial seiring dengan masa di zaman ledakan teknologi maklumat disalahgunakan oleh pembangkang khususnya mempengaruhi anak muda generasi kedua FELDA.Tanpa menghayati sejarah penubuhan FELDA sehinggalah kini yang telah melalui proses Tranformasi yang dilhamkan oleh Y.A.B DS Najib Tun Razak.

Musism PRK Rompin menjadi wadah PAS mempengaruhi generasi kedua FELDA.Generasi kedua yang terpengaruh ini wajar memikirkan berkali kali keputusan mereka untuk terus menyokong PAS atau berada bersama parti yang mewakili kerajaan.


Jika mereka merasa sudah cukup selesa..ayuhlah..teruskan bersama PAS namun FELDA tentunya tidak akan berdiam diri.Jangan pula ada dikalangan generasi kedua nanti yang merasa dianiaya kerana tidak mendapat tempat Projek Perumahan generasi baru FELDA yang akan dilaksanakan di Rompin mengikut fasa.Pastinya kelibat Mazlan Aliman tiada lagi disaat penyerahan kunci itu nanti dan anak muda generasi kedua FELDA perlu tunggu sehingga musim pilihanraya akan kemunculan Mazlan Aliman .Fikir..fikirkan lah.....bak kata pepatah Melayu....

" mendengar guruh dilangit..air ditempayan dicurahkan.."

Kenyataan YAB PM tentang Projek Perumahan Generasi Baru FELDA di Parlimen Rompin


1. Kerajaan sentiasa peka dan sentiasa mengambil berat tentang pemilikan rumah mampu milik di tanah rancangan FELDA khususnya untuk generasi baru.

2. Komitmen kerajaan terhadap perkara ini telah dizahirkan dengan pembinaan 1504 unit Perumahan Generasi Baru FELDA di Parlimen Rompin iaitu di Felda Selancar 4/5 sebanyak 480 unit, Felda Keratong 4 sebanyak 264 unit, Felda Selendang 2 sebanyak 360 unit dan Felda Keratong 7 sebanyak 400 unit pada harga RM 125,000 seunit jauh lebih rendah dari harga pasaran semasa.


3. Menyelami keluh kesah generasi baru serta permintaan agar harga rumah tersebut dikaji semula, saya telah mengarahkan Pengarah Besar FELDA, Datuk Hanapi Suhada untuk menawarkan harga baru rumah-rumah tersebut kepada RM90,000 untuk pembelian secara jual-beli.

4. Untuk segelintir generasi baru yang tidak berkeupayaan mendapatkan pembiayaan untuk pembelian jual beli rumah-rumah tersebut, kerajaan akan menyediakan skim sewa dan beli dimana generasi baru ini akan dapat menduduki rumah tersebut selama 5 tahun secara sewaan dengan kadar yang munasabah dan tawaran pembelian dibuat selepas itu tertakluk kepada syarat-syarat dan perjanjian kedua-dua pihak.

5. Kerajaan akan terus menjulang agenda pemilikan rumah oleh rakyat khususnya di tanah-Tanah rancangan FELDA ini terus disemarakkan. Adalah diharapkan jua, pengumuman ini dapat merealisasikan impian warga generasi baru FELDA khususnya di Parlimen Rompin untuk memiliki rumah idaman mereka.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...