ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PRKRompin PAS HANYA PENGEMIS DALAM PAKATAN RAKYAT... MELAYU JANGAN BUTAKAN MATA | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 1 May 2015

#PRKRompin PAS HANYA PENGEMIS DALAM PAKATAN RAKYAT... MELAYU JANGAN BUTAKAN MATA


Apakah kaitannya PAS dengan Pakatan Rakyat dan PRK Rompin?Pas masih lagi dalam Pakatan Rakyat maka segala bentuk tindakan dan dasar PAS tidak boleh dilakukan secara unilateral.DAP memang tiada cabang di Rompin menjadikan mereka mengatakan penglibatan mereka pada PRK Rompin pada paras yang minima.Mereka sedar pengundi cina di Rompin tak sampai 10%,jadi dengan meletakkan PAS yang dikira mampu memperalatkan PAS.

Pengundi di Pahang khususnya di Rompin perlu menyedari bahawa kafir harbi seperti DAP memang tidak boleh dipercayai.Kita ambil pengalaman PAS yang mengalami kehilangan banhyak kerusi sementara rakannya dalam Pakatan Rakyat menambah bilangan kerusi di Parlimen

PRU13 yang lalu,menyaksikan PAS mengalami kemerosotan berbanding tahun 2008. PRU-13 menyaksikan PAS kalah 52 kerusi daripada 73 kerusi Parlimen yang ditandinginya dengan hanya peroleh 21 kerusi Parlimen.


Pada 2008, PAS kalah di 43 kerusi daripada 66 kerusi Parlimen ditandinginya dan memperoleh 23 kerusi.


Kehilangan Negeri Kedah pada PRU 13 menunjukkan Pakatan Rakyat sebenarnya hanya menguntungkan DAP dan PKR.Sekalipun Kerajaan Kedah PAS pada 2008 menguasai 20 daripada 36 kerusi DUN. Daripada jumlah itu PAS menguasai 16 kerusi, PKR tiga dan DAP satu kerusi,namun tidak dapat membantah kemahuan DAP walau pun DAP hanya memiliki 1 kerusi.

Sebagai contoh satu kes di Mergong Alor Setar dimana Kerajaan PAS Kedah memutuskan untuk menutup sebuah rumah sembelihan yang berada di kawasan majoritinya orang Melayu..ianya mendapat bantahan keras DAP yang mengugut bahawa pemimpin PAS dengan berkata .."u roboh ini rumah sembelihan babi ini,kita kasi keluar DAP dari Kedah".

Ugutan berkenaan menyebabkan Kerajaan PAS Kedah membatalkan arahan meroboh hanya dengan hanya seorang wakil DAP dalam kerajaan negeri Kedah.

Kes kedua yang menjadi contoh ialah bagaimana Kerajaan PAS Kedah pada waktu itu ingin menutup semua pusat hiburan daripada beroperasi pada bulan Ramadan.

Karpal Singh yang masih hidup waktu itu telah mengeluarkan kata dua kepada PAS agar membatalkan arahan tersebut dengan mengatakan bahawa PAS telah menandatangani perjanjian bersama Pakatan Rakyat yang ditandatangani bersama pada 19 November 2009 yang tidak membenarkan PAS melaksanakan dasar Islam.

Di Pulau Pinang semasa kempen PRK Kecil Permatang Pasir Pakatan Rakyat menjannjikan kerusi Exco Aagama kepada calon PAS sekiranya menang memandangkan calon PAS ketika itu adalah Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang,Ustaz Saleh Man yang mempunyai kelulusan agama.Selepas menang PRK,Ustaz Saleh Man tidak dilantik menjadi Exco Agama P.Pinang sebaliknya melantik Malik Kasim ADUN PKR Batu Maung.

Di Selangor misalnya pada waktu itu mempunyai kuasa pengimbang di DUN Selangor dengan memiliki 8 kerusi DUN.Ini membolehkan Dato' Dr Hasan Ali ADUN Sri Gombak dilantik menjadi Exco Agama telah di pecat atas saranan Azmin Ali yang tidak berpuashati.

Ketegasan beliau adalam hal hal berkaitan murtad dan penjualan arak di Selangor tidak disenangi DAP Selangor.Kemuncak kemarahan Pakatan bilamana Dato'Hasan Ali melarang perhimpunan menyokong Anwar atas sebab kemaslahan masyarakat menyebabkan Azmin Ali menghantar surat meminta PAS memecat Dr Hasan Ali sebagai Exco Agama tanpa dipanggil membela diri dan menghantar surat tunjuk .

Ada banyak contoh lagi berkaitan bagaimana PAS ini hanyalah kuda tunggangan Pakatan Rakyat bagi meraih sokongan Melayu tetapi sebenarnya amat merugikan Melayu Islam itu sendiri.

PRK Rompin itu juga tidak terkecuali walaupun tanpa penglibatan Pakatan Rakyat yang jelas tetapi PAS sebenarnya tidak boleh menidakkan kuasa yang ada pada Pakatan Rakyat dalam menentukan apa yang mereka mahukan.Dasar Islam sebenarnya tiada langsung dalam kesepakatan yang mereka capai bersama.











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...