ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PRKRompin BILA SRIKANDI MENYINSING LENGAN LURAH DALAM TAKKAN BAH PADANG KERING MENJADI SAWAH | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 21 April 2015

#PRKRompin BILA SRIKANDI MENYINSING LENGAN LURAH DALAM TAKKAN BAH PADANG KERING MENJADI SAWAH


Wanita UMNO Malaysia telah melancarkan jentera jalinan rakyatnya bagi memastikan kemenangan Barisan Nasional di PRK Rompin.Pelancaran jentera pilihanraya Wanita UMNO disempurnakan oleh Naib Presiden UMNO, YB Dato'Seri Hishamuddin Tun Husin di Dewan Besar Dara Bandar Muadzam Shah Rompin.Lautan merah biru yang memenuhi segenap ruang dewan menunjukkan tulang belakang UMNO sentiasa memberikan sokongan semaksima munkin pada setiap kali pilihanraya umum mahupun pilihanraya kecil.


Turut hadir pada majlis pelancaran jentera Wanita UMNO Datuk Seri Panglima Sharizat Abdul Jalil yang akan mengepalai bala tenteranya membantu calon Barisan Nasional PRK Rompin Dato'Hasan Arifin.


Dato'Seri Hishamuddin dalam ucapannya menggariskan 3 perkara yang wajar diberi perhatian bagi mengekalkan kerusi Parlimen Rompin P091.

1. Memastikan jaringan komunikasi yang berkesan dan seragam supaya pihak pembangkang tidak memanipulasikan setiap kenyataan yang di lafazkan. Ini penting kerana kira-kira 53,000 orang pengundi dimana 60% daripadanya adalah pengundi di Felda

2. Memastikan kemenangan calon Barisan Nasional di sebalik serangan pelbagai penjuru dari pihak-pihak berkenaan. Kemenangan ini penting kerana Pahang adalah Negeri kelahiran Perdana Menteri, Dato Seri Mohd Najib Tun Razak. Andai Tewas di Rompin, Barisan Nasional jelas telah menghantar mesej dan imej yang buruk kepada masyarakat bahawa rakyat di Negeri Pahang sendiri menolak kepimpinan Perdana Menteri.

3. Menjawab sebaik mungkin sentimen luar seperti isu perkauman dan keagamaan. Malah isu-isu semasa seperti GST, 1MDB dan perlbagai lagi isu berbangkit harus di fahami secukupnya oleh jentera supaya jawapan jentera selaras dan menjadi lidah tidak rasmi kerajaan dalam menjawab sebarang isu.


Kemenangan PRK Rompin penting bagi BN bagi melenyapkan kritikan yang semakin lantang ketika ini.Bagi tujuan itu BN tiada pilihan lain kecuali menang dengan majoriti yang sama dan lebih bergaya lagi jika mampu meningkatkan majoriti.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...