ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
#PRKRompin PERSEPSI MENDAHULUI FAKTA ,CABARAN KEUPAYAAN BN DI PRK ROMPIN | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Wednesday 22 April 2015

#PRKRompin PERSEPSI MENDAHULUI FAKTA ,CABARAN KEUPAYAAN BN DI PRK ROMPIN



Tiada lagi kepercayaan kepada sumber yang bersifat tunggal bagaikan mendorong berkembangnya budaya anti esteblisment.Sekalipun berbagai berbentuk program dan pelbagai jenis bantuan diberikan oleh kerajaan sebagai bukti kesungguhan menunaikan tanggungjawab dan memenangi hati rakyat ,sayang seribu kali sayang cara sebegini  dianggap habuan berbentuk limpahan dan terjemahan balas budi bukan lagi satu pilihan muktamad.

Cabaran kerajaan cukup besar seiring dengan perkembangan teknologi maklumat dalam menangani persepsi yang mendahului fakta.Kelewatan menjawab persoalan yang ditimbulkan dengan segala alasan alasan dianggap membuka pintu kebohongan seluas luasnya.Pemimpin dianggap gagal mengurus persepsi berselindung dibalik perisai kekuasaan sistem kerajaan.

Persepsi negative seperti ketirisan,intergriti,salahguna kuasa dan rasuah menjadi lagu yang enak didendangkan khususnya sewaktu pilihanraya. Kepercayaan terhadap kerajaan semakin hari semakin luntur sekalipun dari semasa ke semasa penambahbaikan dilakukan demi memuaskah hati namun ianya bukanlah mudah untuk memuaskan hati semua pihak.

Jika dijawab soalan hari ini...paling tidak menjelang esok aakan ada soalan baru seperti bercambahnya kilang-kilang fitnah yang di asakan oleh pembangkang dinegara ini demi kelangsungan politik mereka.

Sehingga akhirnya keputusan pilihanraya adalah kayu ukur sejauh mana persepsi itu mendahului fakta.Di PRK Rompin pembangkang hanya perlu mengulangi berulangkali pembohongan kerana dengan harapan apa yang diulangulang itu diterima sebagai satu kebenaran.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...