ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
MANA KERANDUT PAKATAN RAKYAT TAK BERANI BUBAR DUN SELANGOR,P.PINANG DAN KELANTAN | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 19 June 2015

MANA KERANDUT PAKATAN RAKYAT TAK BERANI BUBAR DUN SELANGOR,P.PINANG DAN KELANTAN


Tidak perlu diperjelaskan lagi Pakatan Rakyat sudah berkubur.Namun apa yang menghairankan Kerajaan Negeri di bawah Pakatan Rakyat di P.Pinang Selangor dan Kelantan masih lagi mahu mengekalkan kuasa mereka sedangkan kemenangan mereka sebenarnya pada PRU 13 adalah di atas tiket Pakatan Rakyat.


Masih basah dalam ingatan seluruh rakyat Malaysia ketika krisis di Perak dahulu.Bersungguh-sungguh Pakatan Rakyat mendesak dan berkempen sehinggalah kepada aksi bergulling-guling di atas jalanraya semata-mata mahukan DUN Perak dibubarkan.

Namun sikap hipokrit pemimpin Pakatan Rakyat yang kononnya membawa suara rakyat tetapi membohongi penyokong mereka sendiri.Mustafa Ali Setiausaha Agung PAS menyetakan bahawa Pakatan Rakyat tidak mati sebaliknya pengsan sahaja.Lim Guan Eng secara terang terang menyatakan Pakatan Rakyat telah berkubur sementara PAS yang baru sahaja meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP di Muktamar PAS yang ke 61 baru baru ini.

Pakatan Rakyat sudah jadi carca marba,jika inilah bentuk kerajaan yang mahu dipilih oleh rakyat Malaysia pada PRU 14 bukan mustahil negara tidak akan stabil.Lebih banyak politiking dari bekerja memajukan negara.

Sebenarnya sejarah pernah tercatat dibawah Angkatan Perpaduan Ummah dan Barisan Alternatif berbagai kerangka bersama melalui konsesus dan sebagainya dijalin diantara parti pembangkang di Malaysia namun kesepakatan ideology adalah sesuatu yang mustahil.

Resepi kejayaan BN melalui UMNO sebagai tunggak disokong banyak komponen gagal diciplak dengan begitu mudah oleh pembangkang.

Pakatan pembangkang hanya mementingkan kuasa melalui pembahagian kerusi namun gagal membentuk persefahaman dikalangan mereka kerana jelas ideologi mereka yang awalnya hanya seperti bara namun akan marak membakar diri bila tiba masanya.




2 comments:

  1. Halo semua,

    Saya seorang pemberi pinjaman pribadi, saya menawarkan pinjaman
    sebesar 2% ini adalah perusahaan yang sah dengan kehormatan dan
    perbedaan kami siap membantu Anda dalam masalah keuangan yang Anda
    kami menawarkan semua jenis pinjaman jadi jika Anda tertarik pada
    tawaran pinjaman ini silakan hubungi kami di email kami:
    rllender@hotmail.com

    Juga menyediakan rincian tindak sehingga kita dapat melanjutkan dengan
    pinjaman segera.

    nama:
    Jumlah yang dibutuhkan:
    durasi:
    negara:
    Tujuan pinjaman:
    Gaji perbulan:
    Nomor telepon:

    Hubungi kami dengan rincian di atas pada email kami:
    rllender@hotmail.com

    Salam untuk semua.

    ReplyDelete
  2. If you find yourself short of cash this time or face a large unexpected bill you can not pay on time, then you may be looking for quick online payday loans in 1 hour as an effective solution to your emergency financial problem. This type of loan has gained popularity, as many people who need cash loans now realized that loan lenders are the only who can help them out with a quick loan on the same day! Contact us via e-mail:ds.kanke@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...