ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
PUTUSKAN HUBUNGAN DGN DAP 14 KERUSI PAS DI SELANGOR AKAN HILANG PADA PRU 14 | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 9 June 2015

PUTUSKAN HUBUNGAN DGN DAP 14 KERUSI PAS DI SELANGOR AKAN HILANG PADA PRU 14


PAS dijangka membuat pusingan U turn lagi kali ini berikutan keputusan Muktamar Tahunan PAS kali ke 61 sebuat suara menerima usul yang dibawa oleh Dewan Ulama yang mahu memutuskan hubungan dengan DAP.

Antara punca mengapa usul memutuskan hubungan dengan DAP tidak dibahaskan di Muktamar dan keputusan muktamad belum diumumkan sebaliknya menggunakan alasan perlu dirujuk kepada Majlis Syura kerana bimbang situasi politik di Selangor.

Apa yang tersirat sebenarnya kegusaran PAS tentang senario yang akan berlaku sekiranya PAS mengambil keputusan muktamad memutuskan hubungan dengan DAP.Kesan daripada tindakan tersebut PAS Selangor bakal kehilangan 14 kerusi DUN Selangor yang dimenangi PAS pada PRU 13 dipengaruhi oleh undi dari kaum bukan Islam.PAS memenangi 15 kerusi DUN di Selangor.

Kalaupun ada kerusi yang selamat hanyalah di DUN Bangi yang majoritinya adalah pengundi Islam.Keadaan PAS bertambah sukar bilamana mereka yang Pro Pakatan telahpun di tendang keluar dari jawatan didalam parti PAS yang menyukarkan Pakatan Rakyat menjalinkan kerjasama.

Bersediakah PAS berjuang bersendirian atau hanya laungan di Muktamar yang tidak gila kuasa dan menggadaikan dasar perjuangan PAS demi mencapai matlamat dan perjuangan...kita tunggu nanti ....akan ada lagi pusingan U atau tidak... mereka yang pro ulama sudah mengisi jawatan didalam parti tetapi adakah mereka mampu memperolehi kuasa dengan berjuang bersendirian tanpa DAP..menjadi kuda tunggangan..atau kehilangan kuasa..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...