ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
WANITA DI GESA CEBURI KEUSAHAWANAN BAGI JANA PENDAPATAN | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 7 November 2017

WANITA DI GESA CEBURI KEUSAHAWANAN BAGI JANA PENDAPATAN


7/11/2017 MARAN - Kerajaan sentiasa berusaha memperkasakan bidang keusahawanan dengan mempertingkatkan penglibatan usahawan tempatan terutama dalam bidang pembuatan, perkhidmatan, makanan, dan pertanian dengan menyediakan pelbagai kemudahan seperti pinjaman perniagaan, kursus, latihan serta bimbingan kepada para usahawan.

" Antara langkah yang harus dilakukan bagi menangani kos sara hidup yang semakin meningkat, kaum wanita perlu mempersiapkan diri dengan menceburi bidang keushawanan. Banyak agensi kerajaan yang sedia membantu golongan usahawan wanita diantaranya Jabatan Pembangunan Wanita, Jabatan Kebajikan Masyarakat, TEKUN dan Amanah Ikhtiar. Hari ini kita boleh lihat kebanyakan yang menerima bantuan dan pinjaman daripada kerajaan adalah terdiri daripada golongan wanita".

"RISDA turut memainkan peranan dalam meningkatkan pendapatan pekebun pekebun kecil getah dengan mempelbagaikan kegiatan ekonomi bagi mengelakkan mereka bergantung kepada hasil pokok getah semata mata. Melalui Program Bantuan Aktiviti Ekonomi Tambahan pekebun pekebun kecil yang memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan layak menerima bantuan sehingga RM 20,000 bagi setiap keluarga agar dapat meningkatkan pendapatan sekurang-kurangnya RM 4,000 sebulan sekeluarga menjelang 2020".

"Selain itu difahamkan terdapat banyak kemudaha yang disediakan dibawah pembangunan produk berkaitan kursus-kursus kemahiran, pensijilan halal, GMP, HACCP, Pembungkusan dan Perlabelan. Tidak ketinggalan juga, RISDA menyediakan Tabung Keushawanan Pembangunan Ekonomi Pekebun Kecil (TPSEPK) kepada usahawan yang berkelayakan dan maksima pinjaman sehingga RM 100,000".

"Di daerah Maran sahaja RISDA telah meperuntukkan sebanyak RM 380,000 bagi Program Pembangunan Usahawan dan seramai 120 orang usahawan dibawah bimbingan RISDA telah berdaftar di bawah Kelab Usahawan Daerah Maran. Keprihatian kerajaan di bawah pimpinan YAB Dato Seri Najib Tun Razak haruslah dihargai dan menolak sama sekali tanggapan yang kerajaan hari ini adalah sebuah kerajaan yang zalim", ujar YB Dato'Shahaniza Hj Shamsuddin ,Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita dan Keluarga Komunikasi dan Multimedia Negeri Pahang yang juga ADUN Kuala Sentul ketika merasmikan Mini Karnival Usahawan Desa (KUD) di sini.

Pada majlis itu juga pelbagai anugerah keusahawan telah diberikan kepada usahawan yang berjaya hasil bimbingan RISDA sebagai galakan supaya terus maju dalam bidang keusahawan di masa akan datang.Turut hadir pada majlis berkenaan En Mohd Khairul Azlan bin Mohd Zaidi Ketua Unit Pembangunan Usahawan RISDA Pahang dan En Amir Hamizan Hairudin Pegawai RISDA Daerah Maran.

Shahaniza menyampaikan Anugerah Usahwan Tebaik
(Perkhidmatan)kepada Engku Sapura binti Tuan Losin

Shahaniza melawat gerai pameran Mini Karnival Usahawan

Majlis Perasmian Mini Karnival Usahawan Daerah Maran
 di rasmikan oleh Shahaniza Shamsuddin

1 comment:

  1. HARI BAIKKU PEKERJAAN LPOH MALAYSIA

    TESTIMONI PADA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN KESALAHAN DIPERLUKAN firma pinjaman Albaker. Saya SANGAT SANGATKAN HARI INI DAN ALLAH ALLAH.
    ,
    Nama saya Abdullah Saya dari bandar Kuching saya telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di E-mel: (albakerloanfirm@gmail.com) saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan saya
    kejutan besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi
    (albakerloanfirm@gmail.com) mereka tidak akan gagal, dan
    hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Seketika hubungi (albakerloanfirm@gmail.com) hari ini dan dapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman Albaker untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
    Pastikan anda menghubungi firma pinjaman Albaker untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...