ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
AKSI COM MOLOT TUN DAN ZAH TERSEBAR.... SKANDAL PANAS BERAPI ABAD INI.....!!!!!! | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 3 November 2016

AKSI COM MOLOT TUN DAN ZAH TERSEBAR.... SKANDAL PANAS BERAPI ABAD INI.....!!!!!!


Siapa sangka segalanya berlaku begitu pantas dikhalayak ramai.Tanpa segan silu aksi ghairah mereka berdua tersebar dimedia sosial.Ada yang tepuk dahi,ada yang garu kepala malah ada yang mulut kumat kamit bermonolog seorang diri.

Tun Faisal dan Zahrin Md Yasin adalah nama besar penggiat media sosial di Malaysia.Jika dalam sebulan kebelakangan ini terjadi perang besar diantara mereka di media sosial tapi akhirnya kelibat mereka berciom molot di Parlimen menjadikan persoalan yang bermain di fikiran follower yang mengikuti mereka.


Tidak perlulah di paparkan kronologi kononnya persengketaan diantara mereka kerana catatan mereka di facebook/blog/twitter yang penuh kecaman dan carut marut masih terpahat di wall mereka membuatkan ada diantara follower mereka semakin menggerutu kepala memikirkannya.

#TibaiPM kamitibaibalik,#salambaliktiang,#mykemut  dan pelbagai carut marut menjurus kepada kebencian seakan meletakkan mereka dengan sebaris dengan ahli politik yang sering bermuka muka.


Persoalan prinsip mudah sahaja digadaikan dengan memperalatkan penggiat media sosial yang lain mendokong kebencian sesama penyokong malahan bagi pihak pembangkang pula mereka bertepuk tangan dengan segala macam keburukan dan kejelekan kerajaan menjadi hidangan untuk disajikan.

Sasaran serangan politik melalui media sosial bukan lagi dihalakan kepada pembangkang sebaliknya beralih kepada gelanggang sendiri dengan menyaksikan ada diantara mereka seolah olah bangga berjaya menggelecek pertahanan senddiri dan seterusnya menyumbat gol sendiri.

Kemeriahan sorakan penonton melihat mereka menjaringkan gol sendiri mengkhayalkan mereka walaupun sebenarnya mereka adalah pasukan yang kalah tetapi beranggapan riuh rendah di stadium memuji  permainan ini.


Mungkin benar kata Ronald Reegan "Politik dianggap sebagai profesion tertua kedua (yang pertama adalah pelacur). Saya akhirnya menyadari bahwa ia adalah cermin yang amat dekat dengan yang pertama



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...