ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
SKANDAL BUNGALOW MEWAH LGE LEBIH KUKUH BERBANDING KHIR TOYO | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Friday 18 March 2016

SKANDAL BUNGALOW MEWAH LGE LEBIH KUKUH BERBANDING KHIR TOYO


DAP semakin terhimpit dengan pendedahan terbaru yang dilakukan oleh Ahli Parlimen BN Tasik Gelugor Shahbudin Yahya di Dewan Rakyat baru-baru .

LGE didakwa telah menyewa bunggalow tersebut selama 7 tahun bunggalow berharga RM 2.5 juta sejak tahun 2007 dengan harga yang murah iaitu RM 5,000 sebulan.


Pada tahun lepas LGE telah membeli bunggalow tersebut dengan harga RM 2.8 juta walaupun harga pasaran bunggalow yang beralamat di No 25 Jalan Pinhorn tersebut dianggarkan RM 6.5 juta pada harga semasa.

Persoalan kedua ialah bagaimana Li Koon juga adalah pemegang saham 20% kepentingan didalam Windbond Managment & Consultant Sdn.Bhd yang mana baki saham sebanyak 80% dipegang oleh Datuk Tan Yong Chew yang mana beliau memegang saham 60% saham Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn.Bhd. (KLIDHC)

Syarikat berkenaan telah diberikan kebenaran untuk membeli sebidang tanah secara tender yang urusniaganya tidak telus dan meragukan.

 “Saya ingin juga ingin memohon pihak SPRM menyatakan laporan status kes ini terus disiasat terutamanya salah guna kuasa YB Bagan yang sewenang-wenangnya buat pertukaran syarat tanah dan penambahan plot ratio 7 : 1.
“Ini dibuat bagi membolehkan pembinaan hotel setinggi 19 tingkat tanpa membuka tender semula dan anehnya mengekalkan syarikat yang sama dengan jumlah tender yang sama, sedangkan perkara yang lain sudah berubah.
“Ini jelas tidak adil kepada syarikat-syarikat lain yang menyertai tender itu sejak dari awal lagi,” katanya sambil menuntut pihak Kementerian Kewangan menjelaskan kadar sewa semasa mengikut tahun yang berkenaan 
Pendedahan MP BN Tasik Gelugor ini di dewan Rakyat berkali kali telah di ganggu oleh ahli Parlimen DAP, Jeff Ooi (Jelutong) dan Steven Sim (Bukit Mertajam) dengan berhujah Guan Eng tiada di dalam dewan untuk mempertahankan diri daripada tuduhan.

Namun ianya ditolak oleh Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Ismail Mohamad Said dengan memberikan penjelasan pembangkang juga melakukan perkara yang sama ke atas YAB Pekan Perdana Menteri yang tiada di Dewan Rakyat untuk menjawab sebarang dakwaan.

Jelas sekali dis sini kini ketakutan mula melanda DAP yang dikatakan mengamalkan ketelusan dan berintergriti dalam urustadbir namun jika dipethatikan diperhalusi kes LGE sebenarnya lebih meyakinkan berbading dengan DS Khir Toyo yang diheret ke penjaraa atas salahlaku rasuah.

Penjualan tanah sewenang2nya oleh LGE yang pada asalnya sewaktu pemeritahan BN di P.Pinang dicadangkan untuk dibina kawasan perumahan untuk rakyat termiskin kini berkubur dengan pembinaan bangunan komersial seperti hospital swasta dan hotel yang jelas akan merugikan rakyat marhaen terutama kaum Melayu di P.Pinang.

Jika beliau tidak didakwa bermakna kebal sangatlah manusia bernama Lim Guan Eng memandangkan laporan telaah dibuat sejak 2009...SPRM mau tunggu apa lagi...tidur..zzzzzzzzzz




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...