ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
MASA JADI MENTERI DIA SENDIRI DAH JAWAB KENAPA IMDB DITUBUHKAN..HUSNI HANADZLAH NYANYUK..? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 25 October 2016

MASA JADI MENTERI DIA SENDIRI DAH JAWAB KENAPA IMDB DITUBUHKAN..HUSNI HANADZLAH NYANYUK..?


Masalah pemimpin politik bila sudah menjadi mantan ada suatu syndrom yang akan menyerang dan mempengaruhi cara berfikir.Sebagai Bekas Menteri Kewangan Kedua adalah sesuatu yang ganjil apabila melibatkan sesuatu isu besar kewangan negara ada yang tercicir sebaik sahaja hilang jawatan.

Ramai yang terkejut dengan tindakan beliau mempersoalkan isu 1MDB sebagaimana dibangkitkan oleh beliau di Dewan Rakyat baru baru ini.


Jika dilihat dan di dengar serta diamati rakaman temubual diatas jelas sekali ayat yang dituturkan beliau beserta dengan gerak tubuh beliau menunjukkan keyakinan tentang jawapan yang diberikan berkaitan kenapa 1MDB ditubuhkan.

Sebagai bekas menteri sebenarnya apabila beliau mempersoalkan perihal yang melibatkan potfolio beliau pastinya sedikit keganjilan dan aneh.

Apakah beliau mahu menguji kebolehan pihak kerajaan menjawab persoalan berkaitan 1MDB khususnya Menteri Kewangan Kedua Dato Johari Abdul Ghani yang menggantikan beliau?

Apakah beliau cuba memalukan pihak kerajaan sekiranya jawapan yang diberikan nanti akan menjadi perdebatan hangat di Parlimen sebagaimana beliau berasa dimalukan sebaika sahaja diminta meletakkan jawatan sebagai Menteri Kewangan Kedua ..?(dengar cerita ditukarkan tetapi menolak ke kementerian yang baru)

Sebagai ahli Parlimen Tambun mewakili BN,pertanyaan dari seorang yang pernah menjadi Menteri Kewangan Ke 2 berkaitan 1MDB sangat memalukan .

Beliau terlibat daalam seisi penjelasan dengan memberikan ceramah dan pidato disamping Arul Kanda kepada pegawai kerajaan,ahli parti UMNO dan segenap lapisan masyarakat melalui pelbagai medium media seperti kaca tv yang disaksikan jutaan rakyat Malaysia.

Atau mungkin penyakit Nyanyuk mantan-mantan menteri yang kehilangan jawatan seperti Anwar Ibrahim,Mahathir Mohamad ,Mukhriz Mahathir dan Muhyidin Yasin kini berjangkit kepada Husni Hanadzlah...kalau begitu elok lah memilih keluar dari UMNO dan BN dengan melepaskan jawatan sebagai ahli Parlimen Tambun...bukan apa...senang sikit nak balun tanpa segan silu..

P/S~AR pernah buat entri pasal menteri playsafe..tepat jangkaan 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...