ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BERUK SARKIS KEMBALI BERAKSI KELUAR DEWAN SEISI PEMBENTANGAN BAJET 2017 | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 22 October 2016

BERUK SARKIS KEMBALI BERAKSI KELUAR DEWAN SEISI PEMBENTANGAN BAJET 2017


Pembentangan bajet 2017 oleh DS Najib Razak di Dewan Rakyat hari ini sekali lagi menyaksikan bagaimana kelibat beruk beruk sarkis kembali beraksi.

Aksi seperti beruk terkena belacan seperti ditunjukkan oleh ahli Parlimen pembangkang terutama dari parti PKR,DAP dan PAN dilakukan di Dewan Rakyat yang mulia ketika PM sedang membentangkan bajet sejurus perkataan 'sandiwara' keluar dari ucapan PM.


Bukan suatu yang aneh bagi seorang wakil rakyat pembangkang di Malaysia melakukan protes kerana memang itu cara mereka tetapi sebagai mereka yang dipilih oleh rakyat,diberikan penghormatan dengan panggilan Yang Berhormat tetapi kelakuan seperti yang ditunjukkan boleh dilihat di rimba atau pun di Zoo Negara.

Alasan Wan Azizah ialah Bajet 2017 adalah tidak realistik dan sandiwara dan dah ada transkrip ucapan bajet.Lepas tu main playckad Mo1 macam budak sekolah tadika..

Kalau dah ada transkrip,boleh download baik tak perlu jadi ahli Parlimen,duduk kat rumah diam diam main dengan kipas.Rakyat pilih wakil rakyat minta supaya menjaga kepentingan mereka didalam Dewan Rakyat,suara rakyat didengar di Parlimen.

Jika tidak puas hati,berhujahlah  semasa perbahasan boleh tunjuk kebolehan dengan berhujah sebagai ahli Parlimen.Tak dengar lagi Donald Trumph angkat playkad Hillary Clinton ,perbezaan pendapat perlu diluahkan dengan peraturan cara politik berparlimen.

Politik pembangkang di Malaysia semakin low class,bukan semakin matang dan menuju cara negara maju berpolitik.Barangkali PAS kini semakin sopan dengan terus kekal di Dewan Rakyat ketika Bajet 2017 dibentangkan.Cuma kelibat Ahli Parlimen PAS Pokok Sena Mahfuz Bean yang terkinja kinja,maklumlah hanya kelulusan SRP.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...