ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BILA GILIRAN AMBIGA DAN MARIA CHIN DITANGKAP? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Wednesday 19 October 2016

BILA GILIRAN AMBIGA DAN MARIA CHIN DITANGKAP?


Penangkapan Jamal Yunos pemimpin kumpulan baju Merah pagi tadi setibanya di KLIA pada jam 8.30am sudah diduga.Dipercayai penangkapan beliau oleh polis adalah bagi membantu siasatan berhubung dakwaan kononnya kenyataan beliau rusuhan 13 Mei akan berlaku jika perhimpunan BERSIH 5.0 diteruskan.

Penangkapan ini tentunya memeranjatkan banyak pihak khususnya penyokong baju Merah tetapi perlu juga diingat penangkapan ini tidak akan meredakan perjuangan mereka malah memberikan implikasi kepada semangat perjuangan baju Merah.

Apakah beliau gagal hadir ke balai polis setiap kali diminta hadir memberikan keterangan bagi membantu siasatan...? Adalah lebih beradap jika pihak polis memanggil beliau ke balai polis daripada digari dihadapan isteri dan anak anak beliau...melainkan jika beliau ingkar untuk hadir maka tindakan menggari beliau adalah wajar.

Kejadian ini pastinya akan menyemarakkan lagi semangat Baju Merah memandangkan bagi mereka baju Kuning kini seakan mendapat layanan yang istimewa waima kepada pemimpin mereka seperti Ambiga dan Maria Chin mahupun pengikut baju kuning yang sering mencetuskan provokasi pada setiap perhimpunan haram yang dijalankan.

Tiada sebarang kenyataan dari pihak polis setakat ini mengenai perhimpunan haram yang saban waktu dijalankan dan sedang giat dijalankan membabitkan Rally 5.0 yang menjelajah di kebanyakan negeri di Malaysia.Ambiga dan Maria Chin yang menjadi pemimpin baju kuning malah dilihat bebas melakukan apa sahaja yang memecah ketenteraman awam.

Perasaan kaum Melayu khususnya pastinya terguris bila melihat tindakan yang menangkap Jamal Yunos yang menjadi wira dalam mempertahankan perlembagaan Malaysia diperlakukan sedemikian.

Bagi penyokong baju kuning barangkali ada yang menahan geli di hati kerana telahan mereka Jamal Yunos akan dibebaskan sepertimana yang dilihat pada komen komen penyokong mereka di media sosial seperti di portal Meloyakini.

Apa yang menyedihkan..tiada pemimpin UMNO setakat ini membuka mulut kerana menjaga periuk nasi masing masing kecuali YB Budiman yang kelihatan mengeluarkan kenyataan mengenai penahanan beliau.

Sindrom bisu ini semakin memandulkan pemimpin Melayu.Mungkin asyik dilena dengan jawatan dan kemewahan serta kemasyuran sehingga lupa perjuangan,

Walaupun semua tahu baju Merah adalah gerakan NGO tetapi mahu tidak mahu UMNO terpalit sama kerana seperti mana baju kuning mereka pembangkang terpalit sama.

Ambiga dan Maria Chin kini mampu tersenyum panjang dengan penahanan Jamal Yunos tetapi percayalah akan lahir lebih ramai Jamal Yunos bagi meneruskan  perjuangan memandangkan UMNO kini sudah semakin ketandusan pemimpin yang berani menyanggah kebiadapan baju Kuning yang semakin menjadi jadi.

Bilakah Ambiga dan Maria Chin akan ditangkap..? Merekalah yang bermaharajalela menghasut rakyat turun ke jalan dan mempunyai agenda menggulingkan kerajaan yang dipilih melalui demokrasi umpama kata pepatah orang tua lain bengkak..lain pula yang bernanah.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...