ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
PAS TERIMA TAMPARAN ANAK NIK AZIZ LOMPAT KE AMANAH | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 2 January 2016

PAS TERIMA TAMPARAN ANAK NIK AZIZ LOMPAT KE AMANAH


Masih relevankah pepatah Melayu menyebut kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi..?.Barangkali ada juga kuah yang tertumpah ke lantai.

Sejak penubuhan Gerakan Harapan Baru yang menjadi platform awal kepada mereka yang kecewa dan tewas dalam pemilihan PAS,nama Nik Omar Nik Aziz  sering di kaitkan.

Walaupun tiada sebarang kenyataan rasmi dari empunya diri namun ianya bertiup kencang bahawa Nik Omar anak Nik Aziz telah menyertai GHB dan kemarin diberitakan nama beliau telah diumumkan menyertai Parti Amanah Negara(PAN).

Nama beliau disebut telah menyertai AMANAH dalam satu majlis Makan Malam AMANAH yang diadakan di Dewan Sivik Petaling Jaya.

Pengarah Komunikasi Amanah Kelantan Nordin Hussin mengumumkan Nik Omar Nik Aziz dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah AMANAH Kelantan

Cuma beliau tidak hadir atas alasan untuk menghormati permintaan ibunya yang mungkin merasa tertekan maklum sahajalah seorang anak mewakili PAS(Nik Abduh) manakala seorang lagi AMANAH.

Apakah ini bermakna di dalam PAS semakin hilang pengaruh,cengkaman dan kawalan terhadap ahli yang dahulu memperjuangkan parti kini sudah hilang arah semenjak ketiadaaan Nik Aziz..?

Kekuatan AMANAH pula bergantung sejauh mana mereka dapat menarik ahli PAS terutama mereka yang berpengaruh untuk bersama dan bukan suatu yang mustahil jika AMANAH akan memberikan saingan kepada PAS dalam PRU 14 khuusnya di Kelantan kerana hanya dari situ mereka dapat mengukur populariti mereka.

Agenda DAP pastinya akan terlaksana dengan memberikan galakan dan sokongan kepada AMANAH dan dalam pada masa yang sama akan membuat serangan kepada PAS yang sudah diceraikan dengan talak tiga.

Husam Musa juga turut kelihatan dalam Majlis Makan Malam AMANAH Kelantan yang diadakan di Petaling Jaya itu.Mungkin sedang merisik-risik apakah beliau juga disambut dengan dulang emas  oleh AMANAH  kerana pada waktu ini beliau adalah manusia yang terbuang dalam hirarki syaf kepimpinan PAS .

PAS terus menerima tamparan demi tamparan dan pasti ianya bukan tamparan manja kerana lebamnya kelihatan jua.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...