ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
ANTARA RM 1.2 BILLION DUIT ISRAEL & RM 2.6 BILLION DUIT PAK ARAB MANA SATU KITA PILIH..? | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Sunday 3 January 2016

ANTARA RM 1.2 BILLION DUIT ISRAEL & RM 2.6 BILLION DUIT PAK ARAB MANA SATU KITA PILIH..?


Pendedahan yang dibuat oleh Dr Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki bagaimnaa DAP ditawarkan dana RM 1.2 billion (USD 300 juta) oleh agen Israel pada PRU yang 13 yang lalu bukan perkara baru dan pernah dibangkitkan Mohamed Razali Abd Rahman yang merupakan bekas pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lalu.
siri 1


siri 2


Sebagai balasannya pula DAP didakwa akan membenarkan sebuah pengkalan Tentera Israel akan dibina di Port Dickson sekiranya DAP berjaya menakluk Putrajaya.

Sekalipin artikel tersebut telah ditarik keluar dari Harakah Daily tetapi Dr Zuhdi tetap dengan pendirian beliau dan sanggup di saman oleh DAP jika tuduhan tersebut tidak berasas.

Pada masa yang sama timbul juga teka teki ekoran dana RM 2.6 billion yang dimasukkan dalam akan peribadi DS Najib dikatakan dari dermawan Putera Raja Arab.

Mungkin ada yang berpendapat dana politik yang ditawarkan kepada DAP oleh Israel belum tentu terbukti tetapi telah dibuktikan dana Putera Raja Arab masuk ke akaun peribadi DS Najib.

Tetapi sehingga ke hari ini DAP masih berdolak dalih dengan sekadar  membuat penafian tanpa mengemukan saman Mohd Razali Abdul Rahman antara ahli kumpulan G17 yang di latih oleh pakar perisikan Israel yang di ketuai oleh Tony Phua.

DAP juga masih belum menyaman  Dr Mohd Zuhdi Marzuki jika ternyata dakwaan itu tidak benar.Namun apa yang menghairankan sikap segelintir rakyat yang masih mempersoalkan dana politik Putera Arab yang pastinya sebangsa dan seagama dalam membantu Malaysia yang di kenali sebagai sebuah negara Islam yang mempunya hubungan politik dengan negara Islam di benua Arab.

Namun segelintir terpengaruh dan seakan  merestui wang Israel untuk dana politik pembangkang melebihi kewajaran wang dana dari Negara Arab islam yang diterima oleh DS Najib.

Oh..Malaysiaku....!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...