ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
BAUKSIT ANTARA MB PAHANG DAN MANUSIA BERSALAH PART 2 | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 14 January 2016

BAUKSIT ANTARA MB PAHANG DAN MANUSIA BERSALAH PART 2


Pahang Darul Makmur semakin makmur kerana segalanya ada di sini.Tingginya Gunung Tahan tinggi lagi hajat mereka yang mendambakan tampuk kuasa Negeri Pahang.Panjangnya sungai Pahang panjang lagi mimpi pendeta politik di luar Pahang membuat telahan dan percaturan.

Bauksit  mengundang rencah paling enak untuk di hidangkan buat penggemar cerita-cerita sastera lisan,Dengan harapan bauksit menjadi bola tanggung bagi mematikan servis yang masih ditangan MB Pahang.

Kuantan menjadi planet Marikh dan Laut Merah di Kuantan adalah seumpama cerita kesinambungan  babak bagaimana "Cameron Highland di Tawan" .Laporan berita media massa arus perdana kononnya PRO BN menggangyang kepimpinan DSDR Adnan Haji Yaakob pagi petang siang malam subuh senja bagaikan rally yang pastinya tidak berkesudahan.

Character assassination paling ampuh ialah dengan mengaitkan bauksit dengan elemen rasuah yang mencemari negeri Pahang.Sungguhpun perancangan awal mereka berjaya dengan menggerakkan seluruh jentera media arus perdana memberikan imej negative dan kini giliran penguatkuasa SPRM untuk menguburkan terus kerjaya politik DSDR MB Pahang.

"Play the blame game" bukan permainan yang digemari DSDR MB Pahang tetapi punca juga harus dikenalpasti terutama penguatkuasaan yang kebanyakan agensi yang sepatutnya bertindak adalah di bwah kerajaan Persekutuan seperti JPJ,SPAD,PDRM,Jabatan Alam Sekitar,Kastam dan SPRM manakala kawal selia Kerajaan Negeri Pahang pula ialah Pejabat Tanah dan Galian.

Besar harapan tangan-tangan ghaib ini dengan meledakkan isu pencerobohan Tanah Haram di Cameroon Higland membuahkan hasil ternyata meleset.SPRM telah mengambil langkah proaktif dengan membuka Pusat Informasinya di Brinchang apabila ada pihak mendesak supaya pejabat SPRM dibuka berdekatan Cameroon Highland bagi memudahkan orangramai atau NGO membuat laporan namun sehingga kini tiada laporan kegiatan rasuah dilaporkan kepada pihak SPRM .

Kenyataan Dato'Zainul Darus Pengarah SPRM Negeri Pahang ketika ditemui dalam satu wawancara memberitahu "

No such thing. Kita siasat apa sahaja isu dan selama ini, selama saya ada di Pahang daripada tahun 2012, saya (ketika itu masih) timbalan dan saya buat operasi; sampailah sekarang ini,

“… tak pernah ada arahan daripada Kerajaan Negeri ke, Setiausaha Kerajaan Negeri ke, ‘even’ ‘surat kuning’pun saya tak pernah terima, walaupun (semasa) kita siasat (isu pencerobohan tanah) di Cameron Highlands, tak ada,”

Begitu juga dengan pengumuman oleh  DSDR MB Pahang pada 25 Ogos 2015  mengumumkan beliau dan Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri(EXCO) akan mengistiharkan harta kepada SPRM yang dianggap oleh Dato'Zainul Darus Pengarah SPRM Negeri sebagai berkata "“So far, best practice dimulakan di negeri Pahanglah, supaya diikuti oleh negeri-negeri lain".

Manakala merujuk kepada isu bauksit pula seramai 7 orang yang telah di tahan dan dua daripadanya telah dihadapkan ke mahkamah(sehingga berita ini ditulis).Namun pastinya akan kedengaran suara-suara sumbang ini semua anak bilis .

Memandangkan ianya masih diperingkatan siasatan maka adalah tidak wajar untuk disentuh sehingga siasatan selesai.Pun begitu ketelusan dan keterbukaan DSDR MB Pahang berhubung isu rasuah adalah konsisten semenjak dahulu.

Jangan pula jika ada pegawai kerajaan atau sesiapa yang terlibat dengan rasuah dikatakan salah DSDR MB Pahang kerana itu jelas menunjukan kedangkalan dan ceteknya pemikiran.Persepsi negative mainan tangan-tangan ghaib sahaja belum cukup menurunkan DSDR MB Pahang dari kedudukannya sekarang....



Entry berkaitan :






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...