ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
Kanak2 Mati Ditimpa Kambing Korban Jatuh Dari Bumbung | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Saturday 11 October 2014

Kanak2 Mati Ditimpa Kambing Korban Jatuh Dari Bumbung


Malang memang tak berbau..siapa sangka kambing yang biasanya ada di padang meragut rumput boleh berada diatas bumbung entah apa yang dicari jika mengikut akal manusia.Namun begitulah nasib seorang kanak-kanak yang bernasib malang apabila seekor kambing yang mahu dijadikan korban sempena Aidil Adha jatuh dari bumbung dan menimpa beliau.

Kanak-kanak lelaki yang berasal dari Turki meninggal dalam satu insiden tragis. Anak tersebut tertimpa seekor kambing korban yang jatuh dari atap sebuah bangunan apartemen enam tingkat.

Heval Yildirim (13) sedang bermain dengan kawan-kawannya menjelang hari raya Idul Adha pada akhir minggu lalu, sebelum insiden itu terjadi.

Ayah Heval, Mehmet, membawa seekor kambing untuk dikorbankan pada hari raya Idul Adha. Akibat tak ada cukup ruang untuk menaruh kambing itu di apartemennya, Mehmet kemudian menaruh hewan itu di bumbung.

Mehmet mengatakan kepada polis , hewan yang ketakutan itu melompat pagar yang dibuatnya di atas bumbung tersebut, sebelum jatuh menimpa Heval. Setelah tertimpa kambing, Heval sempat dikejarkan ke rumah sakit. Namun, Heval dinyatakan meninggal dunia dalam perjalanan.

“Saya sangat sedih. Namun, apa lagi yang harus saya katakan? Bahkan, pendakwa juga mengatakan bahawa insiden ini mungkin yang pertama di dunia,” kata Mehmet.

Pendakwa menggambarkan kes ini sebagai satu kes yang belum pernah terjadi sebelumnya.


P/S ~ Memang ajal dia..muskil juga orang Turki bela kambing dalam apartment agaknya..mewah sungguh atau memang takde padang ragut atau mungkin tak selamat kambing dipadang ragut sebab takut hilang sebelum sempat dikorbankan.Ada baiknya kita berhati hatilah lepas ni bila melalui flat atau kondominium takut juga ada kambing terjun dari atas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...