ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
Jejantas Pejalan Kaki Runtuh 5 Cedera | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Monday 13 October 2014

Jejantas Pejalan Kaki Runtuh 5 Cedera


Bumbung sebuah jejantas di KM12 Lebuhraya Perling-Pasir Gudang di sini tercabut dan diterbangkan angin sebelum jatuh ke atas jalan dalam kejadian di Lebuhraya Taman Perling-Pasir Gudang berhampiran Taman Kobena, di sini Ahad.

Komander Operasi Pegawai Bomba Tinggi Omera Omar berkata kejadian pada kira-kira pukul 4.30 petang ketika hujan itu mengakibatkan dua lelaki dan tiga wanita cedera.

Beliau berkata kejadian itu mengakibatkan kerosakan pada dua buah kereta dan sebuah lori yang sedang menggunakan lebuh raya itu.

"Lelaki yang cedera itu merupakan pemandu lori satu tan berusia 50-an dan seorang lagi lelaki adalah pemandu kereta jenis Honda Jazz yang berusia 30-an," katanya menerusi satu kenyataan.

Omera berkata tiga wanita berusia 30-an pula berada di dalam sebuah kenderaan jenis Toyota Vios.

Beliau berkata pemandu lori yang tersepit dikeluarkan oleh bomba dan dihantar ke hospital manakala empat mangsa lain dibantu orang ramai yang melalui lebuh raya terbabit.

Omera berkata bomba yang menerima panggilan tentang kejadian pada 4.38 petang dan tiba pada 5.05 petang, menghantar sebuah jentera bersama-sama sembilan anggota ke tempat kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Baharu Utara ACP Mohd Khamsani Abd Rahman yang mengesahkan kejadian berkata anggota trafik ditugaskan mengawal lalu lintas dan kenderaan yang melalui lebuh raya terbabit dilencongkan ke laluan lain.

Beliau berkata jejantas terbabit adalah untuk kegunaan pejalan kaki antara Taman Melati dan Taman Kobena, Tampoi.








P/S ~ Musiam tengkujuh nampaknya dah hampir tiba dengan hujan lebat dan ribut.Faktor cuaca juga perlu diambil kira kerana kedengaran suara-suara yang seakan menyalahkan kontraktor dan sebagainya.Kalau setiapkali bencana kontraktor dijadikan sasaran mungkin tidak tepat sebelum siasatan dijalankan.Adakala bencana tak kira dimana dan siapa..jangan terlalu cepat menghukum..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...