ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
LELAKI MELAYU TAK ROMANTIK | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Thursday 18 February 2016

LELAKI MELAYU TAK ROMANTIK


Kemana agaknya hilannya keromantikan lelaki Melayu kini yang menjadi persoalan yang harus di jawab bilamana kini makin ramai wanita Melayu memilih menjadikan warga asing sebagai pasangan hidup.

Barangkali menjadi trending sesetengah golongan seperti artis memilih warga asing khususnya Mat Saleh sebagai calon pilihan.





Romantik dikaitkan dengan nilai kemesraan dan kasih sayang bagi pasangan lelaki dan perempuan terutama di alam percintaan.Romantiknya lelaki Melayu dikhabarkan hanya sewaktu percintaan dan semakin pudar dari hari ke hari setelah melangsungkan rumahtangga.

Handsome,berbadan sasa kuat bekerja antara alasan yang diberikan mengapa wanita Melayu lebih cenderung memilih lelaki asing sebagai pasangan hidup.

Dan yang paling sadis dan menyentuh ulu hati lelaki mendengarnya adalah lelaki melayu yang tidak romantik.Memang benarlah kenyataan itu kerana perlu juga dilihat kewajaran budaya yang membantaskan lelaki Melayu mempraktikkan romantik itu kepada pasangan beliau.


Alasan lelaki Melayu tidak romantik :-
  • Tak mampu jalan berpegangan tangann,lelaki Bangladesh barangkali selalu mempraktikkannya sesama lelaki berjalan sambil berpegangan tangan.Jika dengan perempuan jangakan tangan..kaki pun dia sanggup pegang.
  • Lelaki Melayu tak mampu menunjukkan kasih sayang dengan mengucup pasangan dikhalayak ramai,cuba dalam bilik berdua-duaan...boleh lebam bibir beb..
  • Pejabat Agama selalu usha je pasangan yang dok berkasih sayang di taman-taman bunga...lagi tak romantik kalau naik van mayat kena tangkap basah.
Pertembungan budaya dan agama tidak mengizinkan lelaki Melayu lebih romantik.Kemesraan yang terbatas dari segi perlakuan tidak akan mengurangkan kasih sayang lelaki Melayu terhadap pasangannya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...