ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }
PAKATAN RAKYAT SUDAH BERKUBUR,KERAJAAN SELANGOR TERUMBANG AMBING | Travelog Kehidupan Abadi Romeo

Tuesday 16 June 2015

PAKATAN RAKYAT SUDAH BERKUBUR,KERAJAAN SELANGOR TERUMBANG AMBING


Kerajaan Selangor bakal berdepan satu lagi ujian getir bila DAP telah mengeluarkan kenyataan bahawa Pakatan Rakyat telah berkubur yang telah diumumkan sebaik sahaja mensyuarat Jawatankuasa DAP malam semalam.

"CEC menerima usul muktamar PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP dan secara langsung mengakibatkan PR tidak lagi wujud.

"Memandangkan PR dibentuk oleh ketiga-tiga parti berdasarkan konsensus dan terikat dengan Dasar Bersama, usul di muktamar PAS itu membunuh PR. Justeru kini, tiada lagi PR," katanya.

"Kesan daripada hal ini terhadap Kerajaan Negeri Selangor pula adalah sokongan DAP bagi kepimpinan Menteri Besar Selangor Azmin Ali untuk merangka semula kerajaan negeri dengan sebuah muafakat yang mampan."

Seperti yang telah diramalkan sebelum ini Azmin Ali mungkin akan menjadi sebahagian dari sejarah Menteri Besar paling singkat pemerintahannya di Malaysia.

Dimanakah maruah PAS sebenarnya jika masih terhegeh-hegeh mengharap belas ehsan DAP khususnya jawatan Exco dan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor.

Jika PAS yang mempunyai 15 kerusi DUN Selangor boleh bekerjasama dengan UMNO di Selangor yang mempunyai 12 kerusi bermakna gabungan antara kedua parti PAS dan UMNO adalah 27 dan ditambah satu kerusi bebas mantan MB Selangor iaitu Tan Sri Khalid menjadi 28 kerusi.

DAP mempunyai 15 kerusi manakala PKR 13 kerusi...dengan andaian akan ada dikalangan ADUN PKR meloncat parti maka Kerajaan Negeri Selangor dibawah pimpinan Azmin Ali akan di talkinkan secara rasminya.

Jika PAS masih berada di dalam kerajaan Negeri Selangor  jelaslah mereka sebenarnya telah mengkhianati hasrat akar umbi PAS melalui perwakilannya yang membuat usul memutuskan hubungan dengan DAP.PAS harus memilih antara maruah perjuangan yang dipijak2 oleh DAP ataupun masih mahu berada di kerusi empok dan politik cari makan pengikut PAS seramai hampir 5,000 orang yang berada didalam kerajaan Negeri Selangor. 

 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...